Olvasókör oktatásról, társadalomról és Európáról - Arató Gergely blogja

Népiskola

Népiskola

A kiskirály esetete az európai demokráciával

2016. július 24. - Tanbácsi

Orbán Viktor aktuális nyári igehirdetéséből megtudhattuk, hogy olyan, mint az a bizonyos királyfi, neki is három bánata van. Csak éppen neki az Európai Unió működésével van baja.A lisszaboni szerződésnek azokat pontjait kritizálja, amelyek demokratikusabbá és működőképessé tehetik az EU-t.

Lássuk, hogy mit mond a Kárpát-Medence aktuális géniusza az EU működéséről (az európai menekültpolitika félremagyarázásával egy későbbi posztban foglalkozom). Orbán szerint demokráciaválság van (persze nem Magyarországon, hanem csak másutt Európában). Szerinte három rossz döntés született:  túl sok hatalmat kapott az Európai Parlament, a Bizottság politizál, pedig nincs demokratikus legitimációja, valamint  a Tanácsban többségi alapon is lehet döntéseket hozni. Vegyük sorba ezeket a panaszokat

A legegyszerűbb kérdés az Európai Parlament szerepe. Ennek 751 képviselőjét ugyanis közvetlenül az unió polgárai választják. Ha valaki tehát azt szeretné, hogy erősebb demokratikus ellenőrzés legyen az uniós döntések fölött, hogy a jobban érvényesüljön az európaiak akarata, akkor azt kell támogatnia, hogy a Parlament több jogosítványt kapjon. Éppen a polgárok nagyobb beleszólása miatt növelték meg az EP hatáskörét a lisszaboni szerződésben. Orbánnak persze van baja ezzel a parlamenttel. Itt ugyanis nem az ő mamelukjai vannak többségben, így aztán rendszeresen neki nem tetsző dolgokat fogadnak el, a legtöbb esetben amúgy a Fideszt is tagjai között tudó Európai Néppárt képviselőinek támogatásával.

Ami a Bizottságot illeti, annak pontosan olyan demokratikus legitimitása van, mint az Orbán kormánynak. A Európai Bizottságnak az Európai Parlament szavazott bizalmat, és a legtöbb szavazatot kapott pártcsalád, a Néppárt listavezetője lett az elnöke. Itt van még egy plusz garancia is: az elnököt ugyanis a tagállamok vezetői jelölték. Itt ketten szavaztak Juncker ellen: Orbán és a nem túl szép emlékű Cameron. A Bizottság ráadásul Orbán állításaival szemben a fontos politikai döntésekre csak javaslatot tehet, ezeket a tagállamokat képviselő Tanácsnak, és a legtöbb esetben a demokratikusan választott Parlamentnek kell jóvá hagynia.

 Orbán szerint az is nagy baj, hogy a Tanács, amelyben a tagállamokat képviselő miniszterek ülnek, bizonyos esetekben hozhat kétharmados döntések is. Ez a lépés a lisszaboni szerződés egyik legfontosabb újítása: megakadályozza, hogy egy-két tagállam meg tudja megbénítani az egész közösség működését. Orbán mellesleg ezzel az állításával azt is elismeri, hogy a Tanács hozhat ilyen döntést, miközben a magyar kormány az európai bíróságra beadott keresetében éppen ezt vonja kétségbe. A döntések tehát nem a magyar kormány háta mögött történnek, sőt maga Orbán is volt már, hogy támogatását adta a kvótával kapcsolatos nyilatkozathoz.

Ugyanakkor a tagállamok jogköreihez ragaszkodó Tanács, ma  a legnagyobb akadálya annak, hogy hatékony és főleg kellően gyors válasz szülessen olyan közös európai problémákra, mint menekültek érkezése vagy a terrorizmus. Orbán tehát, néhány hasonszőrű kollégájával azt játssza, hogy minden lehetséges módon akadályozza a közös megoldást, és közben az kiabálja, hogy Brüssszel nem képes eredményeket elérni.

A lisszaboni szerződést, amit most Orbán támad, nem marslakók dobták le egy űrhajóból. Ez a megállapodás  a tagállamok közötti hosszú tárgyalások után született meg, és a Magyar Országgyűlés ratifikálta először, 2007. december 17-én, 325 igennel, elsöprő többséggel. A szerződés ratifikálást a Fidesz és személyesen Orbán Viktor is megszavazta. A Külügyi Bizottság támogató véleményét a most is a miniszterelnök mellett feszítő Németh Zsolt ismertette, aki azt mondta. "Meggyőződésem az, hogy az integráció folytatása a garanciája annak, hogy megelőzzük a többsebességes Európa kialakulását, és elemi érdeke a magyar állampolgároknak, mondhatnám úgy is, hogy az európai integráció folytatódása alapvető magyar érdek."

Orbánnak tehát nem a demokráciadeficit fáj, sokkal inkább az, hogy európai szinten nem tudja a kisebbségi véleményét mindent elsöprő többséggé alakítani úgy mint itthon. Ettől még nem ártatlan egotripről van szó. Pontosan ez a fajta félretájékoztatás, a felelősség áthárítása és a demagóg ellenségkeresés vezetett el a Brexitig is.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nepiskola.blog.hu/api/trackback/id/tr912112201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leponex 2016.07.24. 13:18:06

Ja, a Gergő fájdalmas esetete a demagógiával ...

fideszes Bróker kormány 2016.07.24. 13:18:16

A magyarok arra születtek, hogy mindig megválasszanak maguknak egy debilt, aki aztán kilopja magának a közkasszát, a 10 millió birkát meg a falnak vezeti.
Nem orbánnak van tehát demokrácia deficitja, hanem csak azt adja az alattvaló népének amit azok megérdemelnek.

hajrá orbán viktor!

röf 2016.07.24. 13:18:23

Egy libasírás a sok közül.
Nem kell vele foglalkozni.

bloglegelő 2016.07.24. 13:18:42

bocsánat, a kezében pálinkásüveggel hadováló, feslett, de azért mindent magának megmagyarázó szakadt csöves véleménye miért is érdekes ?

a britek nem voltak vakok se süketek, és most hoztak egy döntést

ja, ez tényleg szokatlan errefelé

Soványka 2016.07.24. 13:18:48

Ha balliberálisok nem fognak szembenézni a valósággal, és nem mondják ki hangosan, akkor el fognak veszni!

Sir Galahad 2016.07.24. 14:22:36

Amit Orbán mondott, azt rajta kívül nagyon sokan mondják még Európában, nincs benne semmi új: a lényege az, hogy nagyobb hatáskört a nemzetállamoknak, kevesebbet Brüsszelnek (l.: "nemzetek Európája", több mint egy évtizedes koncepció). Ezzel lehet egyetérteni vagy vitatkozni, de az tény, hogy ahogy most működik az unió, az, mint látható, tényleg nem az igazi.

A demokrácia leszakadó függönye 2016.07.24. 14:23:08

"Orbán szerint demokráciaválság van (persze nem Magyarországon, hanem csak másutt Európában)."

Bocsánat. Az európai embereik mikor mondták azt, hogy támogatják a betelepítést? Egyáltalán meg lettek kérdezve?

nick papagiorgo 2016.07.24. 14:23:23

Azt kell felismerni, hogy az EU béna kacsa: túl sokféle elmélet kavarog, a megoldások meg túl bürökratikusak.
Ha - tegyünk fel egy példát-.az oroszok megtámadnák az EU-t, hamarabb Brüsszel alatt lennének, mielőtt a bizottság(ok) eldöntenék, hogy melyik napon üljenek össze.
Az Eu-nak nincs egy TÉNYLEGES vezetője, mint pl. az USA-nak az elnök; különféle bizottságok meg döntéshozó szervek hozzák meg a döntéseket pár hónap, vagy pár év után.Legyen az a banán görbülete, vagy hogy ki ellen vonuljunk hadba.
Így semmilyen válságra nem lehet reagálni.
Innnetől kzdve Orbán (és bárki más, aki felsimerte, hogy ez így egy hülyeség) fikázása legalábbis kontraproduktív. A magyar baloldal azonban - sajnos - még ezt se képes felismerni. A parrtalan fikázás megy, de önálló ötletek (amik mondjuk megvalósíthatóak is lennének) nincsenek.

Willkommenskultur 2016.07.24. 14:23:31

Az európai demokrácia a ballibsik meg Juncker.

Orbánt százszor inkább, bocs.

Kishableany 2016.07.24. 15:40:33

Az EU a bekeidok szerve, amikor van ido egyeztetni es figyelembe venni a tagok velemenyeit. Kriziskezelesre nem alkalmas, mert ott gyors donteseket kellene hozni. Ez nagy hatranya. Ezert nem tudja a migrans krizist sem kezelni. Ez biztony nagy kudarc.

midnight coder 2016.07.24. 15:40:45

Az ilyen "ez vezetett a BRExit-hez" postok azért faszságok, mert a BRExit-ről hosszú távon senki nem tudja megmondani, hogy rossz-e a briteknek, vagy jó.

Ha úgy mondjuk 10 év múlva azt látjuk, hogy a britek lementek a béka segge alá, az EU pedig szárnyal, akkor azt mondhatjuk, hogy igen, a BRExit faszság volt a britek részéről, és lehet keresni az okokat.

De ha 10 év múlva a britek maradnak kb. ott ahol most, vagy feljebb, az EU pedig szépen folytatja azt a süllyedést amit az elmúlt 30 évben produkált, akkor azt lehet mondani, hogy a BRExit jó lépés volt.

Ettől persze, amit szabad Jupiternek, azt nem szabad a kisökörnek, a HUExit biztos, hogy jelen pillanatban bukó lenne. De ettől még elég vicces, amikor a kisökrök bírálják Jupitert, és keresik az okát annak, hogy miért csinált szerintük marhaságot.

Krisz11 2016.07.24. 15:41:05

Az EU már csak egy német érdek-képviseleti szervezet. Egy szimpla közép hatalom.

Arató Gergely 2016.07.24. 15:47:36

@Sir Galahad: A sokak akik a nemzetek Európájáról beszélnek az európai szélsőjobb Kasniczkitől Faragen keresztül Le Penig. Az EU valóban nem működik túl jól egy csomó szempontból, de erre biztos nem a gyengítése és a nemzetállami önzés a megoldás.

Arató Gergely 2016.07.24. 15:49:38

@nick papagiorgo: Csak éppen Orbán nem azt mondja, hogy több, gyorsabb hatékonyabb Európa kell, hanem épp az ellenkezőjét.

Arató Gergely 2016.07.24. 15:51:55

@Kishableany: Az EU erősen törekszik arra, hogy hatékony kríziskezelő mechanizmusok jöjjenek létre (közös határőrség, menekültügyi ügynökség stb.). De egy így nyilván csak akkor működhet, ha erős és döntésképes intézmények legyenek. Ez ellen beszél Orbán.

Arató Gergely 2016.07.24. 15:52:53

@midnight coder: Az a baj, hogy Orbán a mi miniszterelnökünk és így aztán Magyarországot vezeti ki az EU-ból.

midnight coder 2016.07.24. 17:22:20

@Arató Gergely: Esze ágában sincs kivezetni. A kivezetés elég káros következményekkel járna rá nézve. Pl. nincs több lenyúlható EU-s támogatás, a GDP nagy részét produkáló multik távozása, stb.

jandera 2016.07.24. 17:22:50

@Sir Galahad: Tényleg nem az igazi, de még mindig 100 -szor jobb, mint Magyarország. Ha fordítva lenne, özönlenének a nyugat-európaiak ide, és nem a magyarok mennének ki.

morpho 2016.07.24. 17:23:01

@midnight coder:
"az EU pedig szépen folytatja azt a süllyedést amit az elmúlt 30 évben produkált"

Attól most tekintsünk el, hogy nincs EU 30 éve, de kicsit kifejtenéd, hogy mégis milyen süllyedésre gondolsz? Arra, hogy jelenleg az EU finanszírozza Magyarországot? Vagy mire?

midnight coder 2016.07.24. 17:23:05

@Arató Gergely: "Az EU erősen törekszik arra, hogy hatékony kríziskezelő mechanizmusok jöjjenek létre (közös határőrség, menekültügyi ügynökség stb.). De egy így nyilván csak akkor működhet, ha erős és döntésképes intézmények legyenek."

Amíg az EU a migránsok érdekeit helyezi előtérbe az európaiak érdekeivel szemben, addig ez elég reménytelen. Ehhez előbb az EU jelenlegi, a 60-es évek rózsaszínű ködében élő vezetését kell eltávolítani. Aztán jöhet egy olyan határőrség aki megakadályozza a migránsok belépését az EU-ba.

jandera 2016.07.24. 17:23:08

@röf: Értelmes ellenvéleményre képes vagy?

atpijkamo116 2016.07.24. 17:43:37

A cikk sajnos pontos diagnózist állít föl. Nem kéne itt megállni, hanem cikkíró közölhetné, mikor várható a temetés, mikor jön el az utolsó pillanat, amikor menekülni kell a süllyedő hajóról. Szomorúan hagyom el majd az országot, csak az vígasztal, hogy az összes fideszes fasszopó szavazó is velük pusztul. (Illetve nélkülük, mert biztos tele vannak a pénzükkel (a mi pénzünkkel) a svájci bankok.)

atpijkamo116 2016.07.24. 17:49:13

@midnight coder: "az EU a migránsok érdekeit helyezi előtérbe az európaiak érdekeivel szemben"

Ez ettó fasság. Az EU országai önként befogadnak menekülteket, a keresztényi, emberséges hagyományainak megfelelően.

Pláne, az európaiak érdeke az lenne, hogy ne csak menekültstátuszt adjanak, hanem le is telepítsenek pármillió fiatal munkaerőt, hogy legyen aki a nyugdíjakat kitermeli. De ehhez egy kormányfőnek kettőnél tovább kell tudni számolni. (Most ezt nem az eltolvajlott vagyonra értem.)

clemens 2016.07.24. 17:55:21

Az európai parlament egy sóhivatal!
A frakció elven működő parlament nemzeti szinten is csak egy kényszermegoldás, de egy nemzeti parlamentben legalább feltételezhetjük a képviselőkről hogy nagyjából tisztában vannak arról amiről szavaznak.
Európai szinten ez már nem igaz. Egy portugál képviselőnek halovány fingja nincs egy Észországot érintő kérdésről, mégis határozott véleményt alkot pusztán frakció alapon.
Más: egy 750 fős testület méreténél fogva működés képtelen, pláne úgy hogy az országos pártok káder temetőnek használják az EP-t.

Killary Fucking Clingon 2016.07.24. 18:11:04

@atpijkamo116: kár hogy nem téged és a fajtádat irtják először a merénylők, még a végén ránk, normális európaiakra marad a feladat.

nemecsekerno_007 2016.07.24. 18:14:54

@fideszes Bróker kormány: hát lehet, hogy 10 millió birka van ebben az országban de egy valami biztos. Egy tuti van.

nemecsekerno_007 2016.07.24. 18:21:47

Az EU tényleg olyan mint egy gittegylet és tényleg a 60-as évek diákmozgalmárai határozzák meg a mainstream ideológiát, persze kőkemény gazdasági lobbiérdekekkel a háttérben. Azért annyira már elhagyták a rózsaszín ködöt, hogy tudják, a pénz beszél. :)
Az EU egy nagyhatalom lenne, de még nem képes/akar úgy viselkedni. Ehhez is fel kell nőni, de nem lesz egyszerű. Az azért vicces, hogy egy ekkora gazdasági hatalom az USA-tól kér rakétákat, meg bombákat, hogy szétverje az érdekszférája részét képező Líbiai Kadhafi rendszert. Mikor lesz olyan, hogy az EU ad rakétákat az USA-nak, hogy szétbombázza a venezuelai rendszert :)

morph on deer 2016.07.24. 18:30:19

@A demokrácia leszakadó függönye:
A képviseleti demokrácia, - mint a neve is mutatja - nem arról szól, hogy a "zemberek" közvetlenül kell, hogy véleményt nyilvánítsanak, csak tudatom.

Az állampolgárok a képviselőiken keresztül nyilvánítják ki véleményüket, ugyanez vonatkozik az európai parlamentre.

Minket legutóbb Orbán Viktor képviselt ezügyben - emlékszik még rá valaki, milyen bátran és sikeresen "vétózott?"

a BircaHang Média szerk. 2016.07.24. 18:36:09

Orbán része a háttérhatalom elleni népi ellenállásnak,. mely egész Európában folyik. Ezért le a kalappal előtte: ki mert állni az erősek ellenében.

a BircaHang Média szerk. 2016.07.24. 18:38:14

@Arató Gergely:

Ha az EU nem képes megreformálni magát és újjászerveződni antiliberális alapon, úgyis szétesik, azaz nem lesz miből kivezetni Mo-ot.

isti75 2016.07.24. 18:58:15

@atpijkamo116: "Az EU országai önként befogadnak menekülteket, a keresztényi, emberséges hagyományainak megfelelően."

Igen. Ez tényleg nettó faszság. Egyenesen töled. A saját pénztárcádra legyél "keresztény" ne a népek által befizetett adóból játszd a jógyereket!

Willkommenskultur 2016.07.24. 19:03:24

A demokrácia nevében: Arató Gergely kicsoda, és kit/mit képvisel és ki kérte erre?

atpijkamo116 2016.07.24. 19:08:06

@isti75: "A saját pénztárcádra legyél "keresztény" ne a népek által befizetett adóból játszd a jógyereket!"

Ezt nem én döntöm el, ez az európai népek hagyománya. Magyarország régebben híres volt a vendégszeretetéről.

Én mellesleg nemcsak hogy nem vagyok vallásos, de határozottan tagadom bármilyen trmészetfölötti létezését.

atpijkamo116 2016.07.24. 19:10:32

@Willkommenskultur: "Arató Gergely kicsoda,"

Úgy látom, egy gondolkodó ember. Nagy hiány van belőle.

"és kit/mit képvisel"

Az igazságot.

"és ki kérte erre?"

A blog olvasói igénylik az írásait.

Örülök, hogy segíthettem.

isti75 2016.07.24. 19:12:01

@atpijkamo116: "Pláne, az európaiak érdeke az lenne, hogy ne csak menekültstátuszt adjanak, hanem le is telepítsenek pármillió fiatal munkaerőt, hogy legyen aki a nyugdíjakat kitermeli. De ehhez egy kormányfőnek kettőnél tovább kell tudni számolni. (Most ezt nem az eltolvajlott vagyonra értem.) "

Az a baj hogy tényleg nem érted. Nem is fogod, mert lövésed nincs a munkaeröpiacról. Vannak fontos komponensei a munkavállalásnak. Mondjuk nem ártana hozzá elöször beszélni a fogadó ország nyelvét. Szerinted melyik európai nyelvet beszélik a gazdasági bevándorlók? Aztán nem ártana hozzá egy használható, keresett szakma sem. Nem, nem agyonképzettek a bevándorlók, a legtöbbnek általános iskolai "végzettsége" sincs. Aztán az integrációt hogy képzeled? Miután a mi pénzünkböl szakmát, lakást, nyelvtudást raktál a migránsok alá, megkéred szépen a muszlimokat hogy tiszteljék és gyakorolják az európai kultúrát? Nem vagy te egy kicsit nagyon naiv??? Tudod ha erre mind van pénz. akkor nem kell aggódnod a nyugdijad miatt sem.

atpijkamo116 2016.07.24. 19:12:42

@a BircaHang Média szerk.: "az EU nem képes megreformálni magát"

Szerintem nem képes. Szükség lenne egy kétsebességes Európára. A belső kör közös platformon fejlődne, a külső kör páriái meg élvezik a viszonylagos közös piac előnyeit, de etethetik saját kis oligarháikat.

nemecsekerno_007 2016.07.24. 19:19:44

@atpijkamo116: @isti75 megfogalmazta a lényeget. Ne mások pénzéből legyél nagyvonalú hanem a sajátodból. És főleg ne hivatkozz hagyományokra. Ezt komolyan gondolod?! Muhahaha. Ha ennyire hülyének nézed az egyszerű polgárt, akkor nem sok támogatásra számíthatsz. Különben is Mo.-on az utóbbi 40+20 évben inkább annak volt hagyománya, hogy néhány küldetéstudatos idóta, megmondja, hogy mire kéne költenem a pénzemet. Nem véletlen, hogy 50%-os a munkát terhelő adók és járulékok aránya. Na ezt kéne lefaragni, aztán már nem az ilyen blogokon osztogatnád a intellektuális búcsúcédulát, hanem próbálnál pénzt szerezni adományozóktól. Persze ha továbbra is hülyének nézed őket akkor nem sokra fogsz menni.
Amúgy a 2010 óta szinte folyamatos rinyálást is főleg olyanok szervezték/zik akik mások pénzét akarják költeni.

isti75 2016.07.24. 19:20:27

@atpijkamo116: Csak itt most nem vendégeskedésröl van szó, hanem idegen kultúra kényszerü betelepítéséröl. Érthetö hogy ezt így nem akarják az emberek. Amúgy egyszerüen megoldható lenne: Jelentkezzenek az önkormányzatoknál azok, akik szeretnének migránsokat befogadni. Akkor kiderül a valós létszám. Már csak szét kell osztani a migránsvédök között a felelösséget és az anyagi terheket, és máris mindenki elégedett.

atpijkamo116 2016.07.24. 19:23:47

@isti75: "beszélni a fogadó ország nyelvét"

Igen, a Németek nyelvtanfolyamra küldik mindet, valahogy ez olyan magától értetődő. De hogy jött ez elő neked most?

"nem ártana hozzá egy használható, keresett szakma sem"

Igazad van. A menekültek jobban képzettek, mint az átlagmagyar.

"megkéred szépen a muszlimokat"

Nem kérem, tanítom. Én ehhez nem értek, ez külön szakma.

"kicsit nagyon naiv?"

Ebben az országban van pár jóakaratú ember. És van egy nagy többség pusztán gyűlölködő, akik mindenkinek csak rosszat akarnak. És most az utóbbiak vannak hatalmon. Én nem naív vagyok, sokkal inkább szomorú.

isti75 2016.07.24. 19:28:38

@Arató Gergely: "Az a baj, hogy Orbán a mi miniszterelnökünk és így aztán Magyarországot vezeti ki az EU-ból. "

Az a baj hogy nem látsz az orrodnál tovább. Az EU-t nemzetállamok alkotják, régen rossz ha az EU a nemzetállamok érdekei ellen harcol. Márpedig Európának rohadtul nem érdeke millió számra ingyenélöket befpgadni.

atpijkamo116 2016.07.24. 19:30:38

@isti75: "idegen kultúra kényszerü betelepítéséröl."

Miről jutottál erre az értelmetlen következtetésre? Fogadjunk, hogy nem magad gondoltad ki, hanem simán beszoptad a vicces kis felcsúti törpe hazugságait.

"Jelentkezzenek"

Magyarország önként jelentkezett aláírni a menekültügi egyezményt. Miről beszélünk?

Egyébként meg ki lehet lépni, deklarálni, hogy M.o. nem szándékozik az Európai Unió és az európai kultúra része lenni. Ennek az a hátulütője, hogy ha Oroszország megint leigáz minket, nem segít senki, és nem fogadja be a magyar menekülteket, mint pl. 56-ban.

Az elvakult gyűlölet me jó tanácsadó.

atpijkamo116 2016.07.24. 19:32:32

me=nem

atpijkamo116 2016.07.24. 19:38:15

@nemecsekerno_007: Nagy szükség lenne bevándorlókra, több munkahelyet teremtenek. De nincs olyan seggfej, aki M.o.-ra jönne.

"hülyének nézed az egyszerű polgárt"

Sajnos nem én nézem hülyének, hanem simán hülye, mert az orbánra szavaz. Én is rá szavaztam 2010-ben, de hogy 2014-ban valaki miért szavazott rá, az rejtély.

"néhány küldetéstudatos idóta, megmondja, hogy mire kéne költenem a pénzemet."

Most meg megmondja, hogy magára költi a pénzedet. Ez még annál is sokkal lejjebb van.

"Nem véletlen, hogy 50%-os a munkát terhelő adók és járulékok aránya."

Nem véletlen, hogy 50%-os a munkát terhelő adók és járulékok aránya, és hogy világcsúcs az ÁFA.

$pi$ 2016.07.24. 19:39:14

@atpijkamo116: "Igazad van. A menekültek jobban képzettek, mint az átlagmagyar."

Olvastál egy cikket arról, hogy megkérdeztek 1000 menekültek van -e felsőfokú végzettségük. Közülük 270 hazudta, hogy van, te meg azóta hirdeted a marhaságot, hogy "jobban képzettek".

Közbe azt sem tudod, hogy a kis kedvenceid melyik országból jöttek, nem beszélve arról, hogy még arról sincs fogalmad, hogy a magyar egyetem hogy néz ki, nemhogy arról, hogy mi a halált tanulnak egy szíriai egyetemen.

Elárulom neked, hogy a környéken, ahonnan jönnek a lakosság kábé egyharmada nem tud írni és olvasni, de biztos csak az egyetemi végzettséggel rendelkezők jönnek felénk.

alfacharlybravo 2016.07.24. 19:39:32

@röf: A napi libasírást add meg nekünk Urunk

alfacharlybravo 2016.07.24. 19:43:14

A fenébe elírtam ez sírásnak is színvonaltalan gágogást kellett volna írni.

Sir Galahad 2016.07.24. 19:46:09

@Arató Gergely: Szerintem az a megoldás, hogy a nemzetállami érdekeket azokon a területeken, amelyek egy nemzetnek természetszerűleg fontosak, tiszteletben kell tartani. Elsősorban a gazdasági együttműködést kellene az uniónak erősítenie, nem világnézeti-politikai vitákat generálni, illetve az erősebb államok álláspontját próbálni ráerőltetni a kisebbekre ezekben a kérdésekben.

nemecsekerno_007 2016.07.24. 19:46:42

@atpijkamo116: "Nagy szükség lenne bevándorlókra"

Ezt hagyjuk. Több kebabosra gondolsz? Ez is olyan mint bármi más, ha okosan csináljuk, akkor jó is lehet. Ha nem akkor szopás.

"Sajnos nem én nézem hülyének..."

Dehogy nem. Meg az ún. demokratikus ellenzék. A választási eredményeken meg is mutatkozik hogyan díjazzák a választók.

"Most meg megmondja, hogy magára költi..."

Ezt nagyjából a többség leszarja. Ez nem akkora pénz, mint mondjuk az eü-ben a potyázók v. a nyugdíjrendszer. Persze lehet tolni a mantrát szokás szerint erről is. Választást kell nyerni, oszt jónapot.

"Nem véletlen, hogy 50%-os a munkát terhelő adók.."

Az adók és járulákok, meg az áfa azért ilyen magasak, hogy legyen miből fizetni a nyugdíjat, meg az eü-t. Mert olyan a rendszer, hogy nem az fizeti aki igénybe veszi.
Ezzel kapcsolatban is lehet mantrázni, hogy ha "a Rogántóni nem lopná el akkor lenne pénz" dumát, de sajnos a nagyságrendek nem ugyanazok.
Egy dolog van amiről jó lenne kideríteni részleteket, ez pedig a rendszerváltás óta offshore számlákra átvitt vagyonok kérdése. Ami az államadósságunk két és félszerese. Na ez az az összeg ami hasonló nagyságrend mint az ellátórendszerek.

conchita wurst 2016.07.24. 19:46:53

Ez a szaros zsidó most cenzúrázta ki az arabfikázásomat.

Csak hogy értsétek.

atpijkamo116 2016.07.24. 19:49:29

@$pi$: "megkérdeztek 1000"

Olvass utána.

"sincs fogalmad, hogy a magyar egyetem hogy néz ki"

Még arról is van fogalmam, hogy a doktori képzés hogyan néz ki. Fehér kesztyűt is kellett húznom az oklevél átvételekor. De ne kanyarodjuk el a témától!

"mi a halált tanulnak egy szíriai egyetemen."

Magyar nincs a legjobb nemtomhányszáz egyetem között, szóval nem kéne olyan fennen hordani azt az orrot.

Szíria pont egy fejlett állam volt. Sajnos a németek elhappolják előlünk őket.

Buta és rosszindulatú vagy.

Sir Galahad 2016.07.24. 19:49:49

@jandera: Gazdaságilag persze hogy jobban áll Nyugat-Európa, mint mi, meg persze, hogy magasabbak a bérek. Ez így volt 10, 50, 100 éve is, és így lesz 10, 50, 100 év múlva is. Ebből azonban nem következik az, hogy az EU nem szorul komoly átalakításra.

conchita wurst 2016.07.24. 19:53:23

Milyen európai demokrácia? A hamarosan picsánrúgásra kerülő Renzi és a még hamarosabban bukó Hollande még tesznek egy kétségbeesett kísérletet a Muttival a ballibsi EU megmentésére, de 2 év múlva egyikük sem lesz hatalmon.

Utána lehet vmit kezdeni a szarral amit itthagytak.

atpijkamo116 2016.07.24. 19:56:48

@nemecsekerno_007: "ún. demokratikus ellenzék"

Hol látsz te itt olyat? Mert menten rájuk szavaznék.

"magára költi..."
Ezt nagyjából a többség leszarja."

Igen, birka a nép. De ez neked miért öröm?

"Az adók és járulákok, meg az áfa azért ilyen magasak, hogy legyen miből fizetni a nyugdíjat, meg az eü-t."

Ezt a butaságot kitől hallottad. Németországban nem kell ugyanezeket fizetni?

Na, akkor figyelj, elárulom neked. Az orbán az egykulcsos adóval egy 500 milliáros rést ütött a költségvetésen. Azóta is azt foltozza a te pénzeddel. Nekem viszont ez nyereség, de nem örülök neki, a szegény rétegek leszakadása, a társadalmi egyenlőtlenség növekedése az egész gazdaságnak rossz.

""a Rogántóni nem lopná el akkor lenne pénz" dumát, de sajnos a nagyságrendek nem ugyanazok."

Nem csak a rogántóni, hanme az orbán, simicska, a gázszerelő, nyerges... Úgy kábé az EU-s pénzek nagyságrendjét lopják el.

"offshore számlákra átvitt vagyonok kérdése. Ami az államadósságunk két és félszerese."

Te sokkal nagyobbnak gondolod. Nem tudlak cáfolni.

$pi$ 2016.07.24. 19:58:25

@atpijkamo116: Butaságokat beszélsz. Csak jeleztem, nem kívánok veled triviális tényekről vitatkozni.

"Buta és rosszindulatú vagy. "

Azért jogod van gyalázkodni és pocskondiázni. Értem. Én buta vagyok, te okos vagy, én rosszindulatú vagyok, te jóindulatú vagy.

Ettől még persze nem lesz igaz, hogy a bevándorlók iskolázottabbak mint a magyar lakosság.

$pi$ 2016.07.24. 20:00:59

@atpijkamo116: "Ezt a butaságot kitől hallottad. Németországban nem kell ugyanezeket fizetni?"

Mennyi adót fizetsz? 400 eurót? 300-at? Mennyi adót fizet egy átlag német munkavállaló?

Nyilván kevesebbet, mert százalékban kisebb, ugye? A maradékot meg ellopja az orbán, mi? Te befizeted a 400 euródat, ami nyilván elég lenne MINDENRE, csak ellopják. :D

conchita wurst 2016.07.24. 20:01:00

@atpijkamo116: 'Na, akkor figyelj, elárulom neked. Az orbán az egykulcsos adóval egy 500 milliáros rést ütött a költségvetésen. Azóta is azt foltozza a te pénzeddel.'

Persze, kevesebbet adózol mint kisember, abból a pénzből tömi a zorbán a lyukat, lyukból tömi a lyukat....te agybeteg. Emellett az elqróid csináltak még kb. 20000 milliárdnyi hiányt is, de legalább nem épült egy stadion meg kisvasút se, meg más se.

isti75 2016.07.24. 20:05:18

@atpijkamo116: "A menekültek jobban képzettek, mint az átlagmagyar"
Óriási tévhit, persze te ettöl még hihetsz benne. Sokat olvasol az észak afrikai, szír, iráni, iraki, afgán hi-tech iparról? Tudod, amit sok jól képzett migráns épített fel. Én nem...

Hogy hogy jött elö nekem a nyelvtudás kérdése? Külföldön élek, így pontosan tudom mi kell ahhoz hogy integrálódni tudj. Azt is tudom mi kell ahhoz hogy munkát tudj vállalni. Alap a megfelelö nyelvtudás, elhiheted.

Hogy Németországban mi magától érthetödö, az Kelet-Európában irreleváns. Tudod a németeknél az is magától érthetödö hogy a dolgozónak nem 300€-val szúrják ki a szemét, hogy ha elveszted az állásodat nem havi 90€-t kapsz "álláskeresési segély"-ként, stb,stb,stb... Szóval ne hasonlítgassuk az almát a körtével, a fejlett gazdag németeket a csóró magyarokkal.
Ti mindig az egyenlö esélyekröl beszéltek. Ha egy kelet-európai nem beszéli az adott ország nyelvét, esélye nincs nyugat-Európában munkát vállalni, Nem, nekik nem akartok magától érthetödöen ingyen nyelvtudást, szakmát, lakást, orvosi ellátást, stb adni. Kérdezem én: Miért nem akarja a bulgárokat, románokat, magyarokat, cseheket, stb integrálni nyugat-Európa? Hol vannak itt az egyenlö esélyek??? Miért nem mondja Merkel hogy ezekböl a munkanélkül tengödö kelet-európaiakból nyugati munkavállalót csinál? Miért nem? Ezek az emberek itt születtek Európában, kultúrálisan nem is kellene integrálni öket (a muszlimokat meg nem is tudják integrálni, illetve nem akarnak integrálódni.) A kultúrális integráció nem létezö dolog. Nincs sikeres példa rá. Nézzük csak: A franciák a mai napig nem tudták integrálni a behurcolt rabszolgáik utádait. A németek sem tudták integrálni a behívott törököket. Kelet-Europa meg évszázadok óta szenved a cigányaival. Ja, tudom te ezt rasszizmusnak nevezed, én meg tényeknek.

atpijkamo116 2016.07.24. 20:06:28

@$pi$: "van nálunk pár százezer munkanélküli cigány, azokból megoldhatod a munkanélküliséget"

Igazad van, ez egy nagy kiaknázatlan potenciál, a cigányokat tanítani, felemelni, hogy hozzák a pénzt, ne vigyék.

atpijkamo116 2016.07.24. 20:08:01

@$pi$: "én rosszindulatú vagyok, te jóindulatú vagy"

Igen. különben nem személyeskednél. Az nem viszi előre a vitát.

conchita wurst 2016.07.24. 20:09:53

@atpijkamo116: A balfasz elqróid 10 éve még nemigen látták a potenciált a '23 millió románban', de most már kéne a jól képzett kecskepásztor is.

A lényeg, hogy ne ismerje a történelmet meg a nyelvet, és száraztésztáért leszavazzon akárhova.

atpijkamo116 2016.07.24. 20:11:22

@$pi$: "százalékban kisebb, ugye?"

Igen, a német adó a fizetések százalékában kisebb. De ez miért meglepő?

"A maradékot meg ellopja az orbán, mi?"

Amit ér, azt ellopja. De ez téged miért nem zavar?

conchita wurst 2016.07.24. 20:14:55

@atpijkamo116: Kit érdekel mit lop el Orbán?

Most van hiány, most emelkedik az adósság, most nem épül semmi, most van infláció, most van munkanélküliségi rekord? Most van magas adó? Most magas a rezsi?

Akkor mit hazudozol itt Orbánról?

atpijkamo116 2016.07.24. 20:16:57

@conchita wurst: "kevesebbet adózol"

Igen, de ez nem önt el örömmel, mert cserébe a szegényebbek arányában sokkal többet adóznak. Szétszakad a társadalaom -> romlik a gazdaság -> ez mindenkinek rossz, nekem is. Felfogod, te elmeroggyant?

"Emellett az elqróid csináltak még kb. 20000 milliárdnyi hiányt is"

orbán a te lekúród legfeljebb, te választottad ezt a nicket. Leszarom a vicces kis felcsúti törpét, dögöljön meg ott, ahol van. És szerintem nem ekkora hányt csinált, de legyen neked igazad.

conchita wurst 2016.07.24. 20:19:12

@atpijkamo116: Hol romlik a gazdaság? Mihez képest?

atpijkamo116 2016.07.24. 20:24:10

@isti75: "iráni ... hi-tech iparról?"

Atombombát csinálnak. Mi egy szaros reaktort nem tdunk megcsinálni. Van 10 év rá, simán ki lehetne nevelni egy mérnök-fizikus nemzedéket.

"nyelvtudás kérdése? Külföldön élek, így pontosan tudom mi kell ahhoz hogy integrálódni tudj"

A németek is pontosan tudják, és csinálják is. Továbbra se értem, mit rugózol rajta.

"Miért nem mondja Merkel hogy ezekböl a munkanélkül tengödö kelet-európaiakból nyugati munkavállalót csinál?"

Nem mondja, csinálja. Félmillió magyar dolgozik nyugaton, sokuk Német.o.-ban. csak orbán van ez ellen. ha kilőpünk az EU-ól, a szabad munkavállalúsnak lőttek. Na mondjuk annyiban igaza van, hogy több lesz a fital, itthon GDP-t termelő.

"A franciák a mai napig nem tudták integrálni a behurcolt rabszolgáik utádait. A németek sem tudták integrálni a behívott törököket. Kelet-Europa meg évszázadok óta szenved a cigányaival."

Pont ezt mondom.

atpijkamo116 2016.07.24. 20:29:40

@conchita wurst: "A balfasz elqróid 10 éve még nemigen látták a potenciált a '23 millió románban',"

Ja, te nem a balfasz orbánra gondolsz, hanem a balfasz gyurcsényra! Meg se említettem, nemtom minek hozod elő. az egy politikai halott, nem kell többet félned tőle.

"most már kéne a jól képzett kecskepásztor is."

A fasz gyurcsányi, és az árnyalatnyival kevésbé fasz varga is ugyanazt mondja, kéne kínai, hottentotta, valamilyen munkás kéz, mert szarban vagunk. Ezt minden harmadik osztályos meg tudja érteni, ha ránéz a magyar korfára.

A kecskepásztor és az agysebész is ugyanúgy tanítható volt az iskolában, csak az egyiknek szar tanárai voltak. (És a másiknak stimuláló környezete.)

isti75 2016.07.24. 20:31:34

@atpijkamo116: Értelmetlen következtetés lenne? Te minek nevezed amikor két akarat ellenében egy harmadik akarat dönt? Sem a migránsok nem akarnak Magyarországra jönni, és a magyarok sem akarják a migránsokat örökbe fogadni. Egyedül Brüsszel akarja megmondani hogy de akkor is.... Te ezt a szituációt minek nevezed? Én kényszernek.

Egy olyan országban élek ahol Orbánnak nincs hatalma. Az emberek mégis Orbánt hösként tisztelik, és reményt ad nekik hogy létezik még olyan politikus aki az európai embereket védi. /Ök nem tudják hogy Orbán egy zsidó bábfigura és a zsidók nem fogják megengedni hogy a megvásárolt területet az ö ellenségeik foglalják el./

Mit értesz azon hogy nem óhajtunk az európai kultúra része lenni? Drága olvtárs Magyarország 2000 éve az európai kultúra része, és ezen nem változtat az sem hogy nem óhajtunk idegen kultúrából érkezö ingyenélöket betelepíteni. Nehogy már az legyen az európai kultúra hogy mi tartunk el ingyenélöket. Ez nem gyülölet, csak tény.

"Ennek az a hátulütője, hogy ha Oroszország megint leigáz minket, nem segít senki, és nem fogadja be a magyar menekülteket, mint pl. 56-ban."

Tájékoztatlak hogy Magyarország jelenleg a NATO tagja. /a többinek olvass utána.../
Ennyit a lehetséges orosz leigázásról. Mielött úgy gondolod hogy a NATO szarik kelet-Európára, elárulom hogy éppen most telepít Lengyelországba és Romániába rakétavédelmi rendszereket és páncélos hadosztályokat. Pontosan az oroszok közeledése miatt.

nemecsekerno_007 2016.07.24. 20:34:58

@atpijkamo116: "Hol látsz te itt olyat? Mert menten rájuk szavaznék."

A magukat demokratikus ellenzéknek nevezők. DK, Együtt PM, Liberálisok, MSZP.

"Igen, birka a nép. De ez neked miért öröm?"

Azért mert engem se nyúl le az állam annyira mint korábban. Ja és közben nem megy az elkúrás.

"Ezt a butaságot kitől hallottad. Németországban nem kell ugyanezeket fizetni?"

Ott nem volt szocializmus, ami ugye vaskos adósságot hagyott hátra. A mostani nyugdíjjárulék kb. 60-70%-a a mostani nyugdíjakra megy el. Ez a felosztó-kiróvó rendszer, csak nálunk még szarul is működik. A németeknek is azért kellenek a bevándorlók, hogy legyen aki megtermeli a nyugdíjakat. Persze jobb lenne átállni egy teljesen öngondoskodó rendszere, nem csak ott hanem itt is.

"Na, akkor figyelj, elárulom neked...."

Ha problémának érzed a leszakadó rétegeket, akkor segíts nekik, de a versenyképességünket befolyásoló adórendszert ne ehhez igazítsuk, mert az a szocializmus.

"Nem csak a rogántóni, hanme az orbán...."

A nagyságrend akkor se ugyanaz. Ez az egyik baromi nagy csúsztatás a közbeszédben ezzel kapcsolatban. De itt egy kis segítség:

www.amipenzunk.hu/#/~/koltsegvetesi-kiadasok

Hogy érthetőbb legyen: A sokat emlegetett "MANYUP lenyúlás" összegéből nagyjából 7 hónapig lehetne fizetni a szociális kiadásokat. (ide tartozik a nyugdíj is)
A másik slágertéma a stadionépítés: 250 Mrd-t költöttek el 3 év alatt. Ebből kb. 2 hónapig lehetne finanszírozni az Eü-t.

atpijkamo116 2016.07.24. 20:37:15

@conchita wurst: "Hol romlik a gazdaság? Mihez képest?"

A visegrádi országokhoz képest.
Az EU átlagához képest is.
Az EU majdnem legrosszabbul teljesító országához, Görögországhoz képest is.
A béka segge aljához képest is.

"Most van hiány"

Igen, most hiány van.

"most emelkedik az adósság"

Igen.

"most nem épül semmi"

Stadionok épülnek, meg kisvasút. A GDP-t nem nagyon emeli. A Városliget meg a Római part fáit meg kivágják. Rosszabb lesz az egységsugarú állampolgárnak. De neked ez boldogság?

"most van infláció"

Kicsit nagyobb az infláció, mint Eurpában. NE gondold, hogy annyira tragikus.

"most van munkanélküliségi rekord?"

Sajnos az van.

"Most van magas adó?"

Sajnos.

"Most magas a rezsi?"

Sajnos a gázár csökkenést ellopja orbán.

Evvan.

Most nem tudom, te ezen szomorkodsz, vagy tapsikolsz örömödben.

Az a gyanúm, hogy te annak örülsz, hogy most nem a fasz gyurcsényi hagyja tönkremenni az orzágot, hanme a mégnagyobbfasz orbán teszi tönktre teljes erejéből. Te egy román titkosügynök lehetsz, büszke legyél magadra.

atpijkamo116 2016.07.24. 20:41:34

@isti75: "Brüsszel akarja megmondani"

Olvasd már el a vitaindító cikket, az ég szerelmére!

"Magyarország 2000 éve az európai kultúra része"

És a történelemkönyvet!

"Magyarország jelenleg a NATO tagja"

Épp ezt mondom, botorság lenne kilépni.

conchita wurst 2016.07.24. 20:45:25

@atpijkamo116: Mit teszed magad hülyének? Mit változtatott a brit eu kilépés a szabad munkavállaláson? Semmit.

Most meg Németországgal kapcsolatban hazudoztad ezt.

conchita wurst 2016.07.24. 20:46:19

@atpijkamo116: ''"Hol romlik a gazdaság? Mihez képest?"

A visegrádi országokhoz képest.
Az EU átlagához képest is.
Az EU majdnem legrosszabbul teljesító országához, Görögországhoz képest is.
A béka segge aljához képest is.''

Mondom én kemény vagy csoki.

atpijkamo116 2016.07.24. 20:48:37

@nemecsekerno_007: "DK, Együtt PM, Liberálisok, MSZP."

DK??? Az a gyurcsányi pártja! Az orbán szekértolója. Ha valaki a DK-val szövetségre lép, pont annyi szavazó hagyja el, mint amennyit a DK hoz.

Együtt PM? Nem léteznek, nem érik el a parlamenti küszöböt.

Liberálisok? Kik?

MSZP? Nem inkább MSZMP-t akartál mondani?

Ezek egy vicc, egyben is, meg külön külön.

"engem se nyúl le az állam annyira mint korábban"

Viszont a gazdaság meg annál kétszer jobban csúszik lefelé. Hiába örülsz, a nettó eredmény negatív.

A többivel egyetértek.

Azt még tedd hozzá, hogy astadionokat fenn is kell tartani, ugyanennyit fog továbbra is elvinni.

atpijkamo116 2016.07.24. 20:50:19

@conchita wurst: "akinek szar tanárai voltak az ide ne jöjjön."

Nem jól gondolkozol. Aki most jön, az dolgozni, fejlődni, tanulni akar. A probléma a második-harmadik generációval lesznek, ha nem tudjuk őket integrálni. Lásd cigányság.

atpijkamo116 2016.07.24. 20:51:45

@conchita wurst: "Mit változtatott a brit eu kilépés a szabad munkavállaláson? Semmit."

:))

Gondolkodj el azon, mit változtatott a magyar EU belépés a szabad munkavállaláson! Most már megvan?

isti75 2016.07.24. 20:58:29

@atpijkamo116: "Atombombát csinálnak."
Ha már atombomba. Nézzél már utána ki volt az a Teller Ede, Wiegner Jenö, meg Szilád Leó...
Nézzél már utána hogy kik vezetésével indították el 1942!-ben a világ elsö müködö atomreaktorát.

Az irániak nem atombombát készítenek, hanem uránt dúsítanak. Egyébként attól hogy vannak nekik is tudásaik nem jelenti azt hogy az átlag képzetteb mint a magyar.

"Nem mondja, csinálja. Félmillió magyar dolgozik nyugaton, sokuk Német.o.-ban. csak orbán van ez ellen. ha kilőpünk az EU-ól, a szabad munkavállalúsnak lőttek. Na mondjuk annyiban igaza van, hogy több lesz a fital, itthon GDP-t termelő."

Te szándékosan írsz ilyen ferde dolgokat? Mit csinál Merkel??? A félmillió magyarnak adott ingyen valamit??? Nem adott! Ingyen csak a migránsok kapnak, de ök aztán mindent. Erröl beszéltem esélyegyenlöség címén. A magyarok a saját pénzükön szereztek nyelvtudást, szakmát. Nem finanszírozta ezt nekik a jáságos Merkel asszony. A magyarok nem bemasíroztak nyugatra, hanem pályáztak az állásokra. Ha az állásinterjún ök nyertek, akkor megkapták a munkát. (ha nem ök voltak a nyerök, akkor viszont látásra, irány haza.) Ha elnyerték az állást, senki nem adott nekik ingyen szállást, eü-ellátást, meg semmit. Kevered a szezont a fazonnal...

""A franciák a mai napig nem tudták integrálni a behurcolt rabszolgáik utádait. A németek sem tudták integrálni a behívott törököket. Kelet-Europa meg évszázadok óta szenved a cigányaival."

Pont ezt mondom. "

Akkor minek akartok ide még egy rakás muszlimot is betelepíteni???

isti75 2016.07.24. 21:05:44

@atpijkamo116: ""Magyarország 2000 éve az európai kultúra része"

És a történelemkönyvet!"

A te történelemkönyvedben mióta tartozik Magyarország Európához? Ugye nem attól a naptól számolod amikor felvettek minket az EU-ba...

""Magyarország jelenleg a NATO tagja"

Épp ezt mondom, botorság lenne kilépni. "

Te mi a jó istenröl beszélsz? A NATO meg az Európai unió nem ugyan az. Szó nem volt NATO kilépésröl.

atpijkamo116 2016.07.24. 21:13:20

@isti75: "Nézzél már utána ki volt az a Teller Ede, Wiegner Jenö, meg Szilád Leó..."

Nagy tudósok 70 éve, akiket a magyarok elüldöztek?

50 éve az oroszok az amerikaiakkal voltak egy szinten a világűr meghódítása terén. És hol vannak most? Mondjuk a magyar szintnél még így is sokkal feljebb. És mi hetedik éve tönkretesszük az oktatást.

"Mit csinál Merkel?"

Most már értem, azért mondasz buatságokat, mert erősen hiányosak az ismereteid,

"A németeknél az a munkavállaló jogosult munkanélküli segély igénylésére, aki az igény benyújtását megelőző 2 évben legalább 12 hónap biztosított időszakkal rendelkezik, amelybe a Magyarországi munkavégzés is beleszámít."
www.blogolod.com/tudja-hogy-a-munkanelkuli-segely-nemetorszagban-mekkora-osszegu.html

"muszlimot is betelepíteni?"

Nem én mondom, az okos emberek mondják. De magad is rájössz, ha ránézel a korféra. Nem biztos, hogy muszlimok a legjobb választás, de nincs sok választás. A fasz gyurcsányi kínaiakat vizionált, szerintem az sokkal jobb ötlet. De sajnos nincs olyan idióta, aki ebbe szomorú lyukba akarna jönni.

$pi$ 2016.07.24. 21:21:12

@atpijkamo116: "De magad is rájössz, ha ránézel a korféra. Nem biztos, hogy muszlimok a legjobb választás, de nincs sok választás."

Kevesebben leszünk, és? Régebben is kevesebben voltunk, mégsem volt vége a világnak. Jah, mert kell a szorgos kéz... de ötven év múlva is kelleni fog? Ki tudja?

Azért én ammondó vagyok, hogy ne telepítsünk be egy halom idegent csak azért, hogy többen legyünk. Az olyan lenne, mintha befogadnál egy arab családot csak azért, mert a konyhaasztalnál van három üres szék.

atpijkamo116 2016.07.24. 21:27:47

@$pi$: "Kevesebben leszünk, és?"

Nem mindegy, hogy két ember tart el egyet, vagy egy ember tart el kettőt. Nem az abszolút szám az érdekes, hanem a változás.

"ne telepítsünk be egy halom idegent csak azért, hogy többen legyünk."

Nem azért, Azért, hogy legyen fiatal munkáskéz.

$pi$ 2016.07.24. 21:34:21

@atpijkamo116: "Azért, hogy legyen fiatal munkáskéz. "

Az jó, de mintha már most is több kéz lenne mint amennyi a munka.

"két ember tart el egyet, vagy egy ember tart el kettőt."

Ki tudja hogyan lesz egy ötven év múlva? Már most is igen kevés kubikosra meg földművesre van szükség.

atpijkamo116 2016.07.24. 21:42:24

@$pi$: "mintha már most is több kéz lenne mint amennyi a munka."

Az emberek nem csak dolgoznak, hanem fogyasztanak is.

"most is igen kevés kubikosra meg földművesre van szükség"

Ezért nem szakmunkásokat/szakbarbárokat kéne képezni, hanem sokoldalúan képzett dolgozókat. Az a szakma ma még nem is létezik, amiben egyharmaduk fog élete nagy részében dolgozni.

Egyébként kertészre éppen lehetne szükség, ha munkaigényes és/vagy bionövényeket termesztenének, és nem beszántanák Kishantost kukoricára.

Aki hajlandó elhagyni a családját, otthonát, az erősen akar dolgozni, fejlődni, tanulni.

atpijkamo116 2016.07.24. 21:49:50

@$pi$: "mintha már most is több kéz lenne mint amennyi a munka."

Az állam feladata, hogy olyan környezetet teremtsen, amiben előnyös vállakozni, és hasít a gazdaság. Ezt a feladatát siralmasan teljesíti a zorbán, egymillió munkahelyet ígért,

24.hu/fn/gazdasag/2016/03/30/gki-papiron-csokken-a-munkanelkuliseg-de-valojaban-nagyobb-lehet/

Varhga szerint munkáskezek kellenek. Neki csak hiszel.

conchita wurst 2016.07.24. 22:00:02

@atpijkamo116: Hagyuk már a GKIt.

A gyurcsányista propagandistákon kívül mindenki tudja hogy 2010hez képest fél millióval dolgoznak többen, de 90 óta soha nem dolgoztak még ennyien bejelentve.. Ebből 350ezer a versenyszférában.

atpijkamo116 2016.07.24. 22:12:36

@conchita wurst: "2010hez képest fél millióval dolgoznak többen"

:))

Magyarok Angliában.

nemecsekerno_007 2016.07.25. 10:35:07

@atpijkamo116: "Viszont a gazdaság meg annál kétszer jobban csúszik lefelé. Hiába örülsz, a nettó eredmény negatív..."

Ez nem teljesen igaz. A fizetési mérlegünk folyamatosan javul 2009 óta és a valós bevételünket ez mutatja. A GDP-t belső fogyasztás is pörgetheti, azt meg lehet hitelből finanszírozni. (svájci frank és társai) A gazdasági lecsúszás inkább amiatt van, hogy eleve rossz szerkezetű gazdaságot építettünk ki az elmúl 20 évben. Amíg hitelbőség volt a globális piacon és pörgött a globális kereskedelem addig nem volt gond. A válság kihozta a hibákat, csak nálunk ez halmozottan jött elő, mert még a korábban meglévő nehezen fenntartható rendszereket se alakítottuk át. Lásd.: eü, nyugdíj, oktatás. Itt nyílván a finanszírozásra gondolok, nem arra, hogy legyen-e páncélszekrény a kórteremben v. ne.

"Azt még tedd hozzá, hogy astadionokat fenn is kell tartani, ugyanennyit fog továbbra is elvinni..."

Ez is attól függ, hogy tudjuk-e jól csinálni. Ha igen akkor nagyon sok pénzt hozhat, mert a foci a legnagyobb sportüzlet a világon. Ez nyílvánvaló tény. De mint írtam a stadionok fenntartásának nagyságrendje nem ugyanaz mint az eü. v. a szociális kiadások.

atpijkamo116 2016.07.25. 11:03:35

@nemecsekerno_007: "A fizetési mérlegünk"

Az nem mutatja agazdaság állapotát. Az azt mutatja, mennyire költekezünk. Ha nem importálunk semmit, és az ország éhezik, pompás fizetési mérlegeink lesznek.

Én a gazdaságról beszélek, ami a béka segge alatt van. És ez, az, ami számít.

"a foci a legnagyobb sportüzlet"

Nem kéne az államnak üzletelni, nem ért hozzá, nem érthet hozzá. (Lásd MOL részvények.) Az MNB-nek se kellene. Az a feladatuk, hogy stabil, jó gazdasági környezetet biztosítsanak. Mindenszarral fogalkoznak, csak ezt nem teszik.

A többivel egyetértek.

nemecsekerno_007 2016.07.25. 11:12:23

@atpijkamo116: "Az nem mutatja agazdaság állapotát....."

Miért ne mutatná. Épp az mutatja a valós bevételeinket. Ha pozitív a mérleg akkor tőkét halmozunk fel. Az persze más kérdés, hogy aztán ezt mire fordítjuk. Ha import lapostévét veszünk az nem annyira jó. Ha mondjuk kutatást finanszírozunk belőle az már jó.

"Nem kéne az államnak üzletelni...."

Ez is egy dogma. Miért a PSA Peugeot Citroën v. a GDF Suez nem állami cég? Ezzel is ugyanaz a helyzet mint minden mással. Lehet jól v. rosszul csinálni. Nem az a lényeg, hogy állami v. magán. Nyílván a szocialista állami tulajdon nagyon más mint egy piacgazdaságban vállalt állami szerep. Például nem biztos, hogy bizonyos közszolgáltatásokban jó ha profitot termelnek, vagyis ha a magáncég üzemelteti.

Abban persze igazad van, hogy minden szarral foglalkoznak. Az nem annyira jó, jobban kéne fókuszálniuk, kicsit tisztítani kéne a profiljukon. Nehogy emiatt csússzon félre az egész.

atpijkamo116 2016.07.25. 11:30:07

@nemecsekerno_007: "az mutatja a valós bevételeinket."

Azt valóban mutatja. Mondok egy példát. Szegényék keresnek havi százezer forintot, tízezret félretesznek, kilencvenből nyomorognak. Gazdagék egymilliót keresnek, 1050 ezret elköltenek. akkor most Szegényéknek a jobb, mert erősen pozitív a fizetési mérlegük?

Szóval az számít, amit megtermelünk. és az a béka segge alatt van. (Természetesen a túlkölekezés nem jó, sokáig nem lehet negatív a fizetési mérleg. De az nem jó általános mutató.)

"a PSA Peugeot Citroën ... nem állami cég?"

Nem magyar-állami cég. Ha az lenne, fidesz káderek igazgatnák, és talicskáznák ki a pénzt. És szart gyártana, veszteségesen.

jandera 2016.07.25. 11:36:23

@Sir Galahad: Az EU átalakításra szorul. Ebből még nem következik , hogy az egyik leggyengébb tagállam legkorruptabb vezetője akarja meghatározni az irányt.

Sir Galahad 2016.07.25. 14:56:52

@jandera: Ha láttad volna a korábbi hozzászólásomat, olvashattad volna, hogy ez a bizonyos irány nem Orbán találmánya. Jó tíz éves múltja van, rengeteg európai politikus fölvetette korábban is.

nemecsekerno_007 2016.07.25. 15:19:49

@atpijkamo116: "Azt valóban mutatja. Mondok egy példát..."

Ez így nagyon rossz példa. Attól, hogy van akinek nem jó a pozitív mérleg, nem jelenti azt, hogy a negatívra kéne törekedni. Mert azt lehet úgy is, hogy külföldi hitelből, import lapostévét vesznek szegényék. Ilyen is volt korábban, semmi jóra nem vezet.
Amit te itt felhoztál példának az nettó hülyeség, mert semmi köze a fizetési mérleghez. Itt az a lényeg, hogy gazdagék azért érzik magukat jobban mert gazdagok, szegényék meg azért mert szegények.

"Szóval az számít, amit megtermelünk..."

Nem az, hanem amit el tudunk adni külföldön. Az ebből bejövő bevételből lehet aztán a belső fogyasztást finanszírozni - lehetőleg nem importcikkekre költve- illetve a termelés hatékonyságának növelésére v. innovációra. De ha hitelből finanszírozunk egy belső piacra termelő műkörmöst akkor abból semmi se lesz.

"Nem magyar-állami cég...." Jó, de állami.

Huffnágel Pista 2016.07.26. 10:27:45

@leponex: @nemecsekerno_007: @Sir Galahad: @jandera: @atpijkamo116: @conchita wurst: @$pi$:

BREXIT után nyakunkon a SEXIT: Férfiak milliói lépnek ki évente a Púnijóból ​

#feminizmus #férfiholokauszt #mgtow #brexit #sexit #huffnagelarmy

www.huffnagelpista.com/brexit_utan_nyakunkon_a_sexit.html
süti beállítások módosítása