Olvasókör oktatásról, társadalomról és Európáról - Arató Gergely blogja

Népiskola

Népiskola

Mi a baj a szociális Európával?

2017. február 10. - Tanbácsi

Orbán kissé téveszmés beszédében Soros mellett az Európai Uniónak is hadat üzent négy területen. Az ellenségek között van a szociális jogok európai pillére is, ami legalább annyit elárul az Orbán rendszer valódi természetéről, mint a tőle független civil szervezetek elleni támadások. Orbán a nacionalista bezárkózást választja a közös szociális Európa helyett.

De mi is ez a bizonyos szociális pillér? Ennek kidolgozására Juncker bizottsági elnök tett javaslatot 2015-ös évértékelőjében. A javaslat nem veszi el a tagállamok jogát, hogy maguk határozzák meg a saját szociális és munkaügyi rendszerüket, de támogatja azt, hogy az uniós polgárok szociális és munkavállalói jogai érvényesüljenek minden európai országban. A válság bebizonyította, hogy nem elég a közös piac és a közös pénz, a gazdasági unió, létre kell hozni a szociális uniót is. Az a cél, hogy mindenki számíthasson a jóléti rendszerre, legyen hozzáférése az oktatáshoz, egészségügyi ellátáshoz.

Az Európai Parlament januárban João Rodrigues portugál szocialista képviselő javaslatára jelentést fogadott el arról, hogy hogyan is kellene kinéznie ennek a szociális Európának. A jelentés  javaslatot tesz a munkaügyi szabályok egységesítésére többek között  a munkahelyi egészség és biztonság, a szülési szabadság alatti védelem,  a munkaidőre és a pihenőidőre vonatkozó rendelkezéseket, a munka és a magánélet közötti egyensúlyt, a képzéshez való hozzáférést, a fogyatékkal élők számára nyújtott munkahelyi támogatást, a diszkriminációmentes foglalkoztatás területén. Szintén szorgalmazza a jó minőségű és megfizethető megelőző és gyógyító egészségügyi ellátáshoz és a gyógyszerekhez való általános hozzáférés biztosítását mindenki számára a vidéki területeken is, a nyugdíjrendszerek fenntarthatóságát. Felszólítja arra is a bizottságot és a tagállamokat minden országban biztosítsák a megélhetést biztosító minimális jövedelmet. Kijelenti azt is hogy Európának jelentős lépéseket kell tennie a gyerekszegénység elleni küzdelemben és az oktatáshoz való hozzáférés biztosításában.

Új javaslata a Készséggarancia rendszer létrehozása, amelyik az arra való jog lenne, hogy mindenki minden életkorban megszerezhesse vagy pótolhassa olyan alapképességeit, mint az írás, olvasás és számolás képessége, a digitális jártasság és médiaműveltség, a kritikus gondolkodás, a szociális és ökológiai készségek, és hogy ezek a képzések legyenek elérhetőek a különböző hátrányos helyzetű csoportok, így a fogyatékossággal élők, a menedékkérők, a tartós munkanélküliek és romák számára is. Szintén sürgeti a befogadó mindenki számára elérhető oktatási rendszer megteremtését, és az alapvető szolgáltatások elérhetőségét mindenki számára, beleértve a szélessávú internet elérést is.. A jelentés kiáll a nőket érő erőszakot és zaklatást visszaszorító hatékony eszközök alkalmazása mellett, és a nőket sújtó munkahelyi diszkrimináció és bérkülönbség  megszüntetésért.

A jelentést az Európai Parlament nagy többséggel fogadta el 396 szavazattal 180 ellen. Támogatták nemcsak a szocialisták és demokraták, a zöldek és a baloldaliak, hanem a néppártiak és liberálisok többsége is. Igaz a fideszes képviselők szokás szerint szembe szavaztak a saját pártcsaládjukkal.

Érthető orbánék ellenszenve. Ez a javaslat nagyjából minden pontjában az ellentéte annak, amit a Fidesz elmúlt években tett vagy elmulasztott. Több szociális jog, több garancia a munkavállalóknak, több esélyegyenlőség - ebből nem kérnek.

És hogy kerül ide az adó? Hát úgy, hogy a jelentés azt is hangsúlyozza (meglehetősen óvatosan), hogy jó lenne, ha a tagállamok a munkát terhelő adók helyett más adóbevételeket keresnének. Ez nyilván nem nagyon jön be Orbánéknak, akik éppen most kedveskedtek 10 százalékos társasági adó csökkentéssel a haveri nagyvállalatoknak és a multiknak, de azért a nemzeti szuverenitás sárbatiprásának sem tekinthető. Persze lehet, hogy az adókijátszás és adóelkerülés elleni fellépés követelése csípte a szemét.

Kissé egyszerűbben mondhatjuk úgy is, hogy Orbánnak fontosabb a nagyvállalatok és az adócsalók érdekeinek védelme, mint a szociális és a munkavállalói jogok biztosítása Európában.

A bejegyzés trackback címe:

https://nepiskola.blog.hu/api/trackback/id/tr5512247426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2017.02.12. 07:14:24

Az első baj a szociális európával, hogy ez csak akkor működhetne, ha közös gazdaság is lenne. Azaz a különböző gazdasági erővel rendelkező országoknak nem a saját kasszájukból kellene fizetni, hanem lenne egy közös kassza ahová mindenki fizeti az adót - a francia, a német, a magyar, az osztrák - és ugyanebből a kasszából biztosítaná a rendszer a szociális jogokat.

Jelenleg Európa különböző országai - mivel nem egészen ugyanonnan indultak - különböző mértékben képesek erre. Ha a kifizetési oldalon ugyanazt a feltételrendszert támasztod, akkor a szegényebb országok - mint mi is - gazdasági versenyhátrányba kerülnek a jelenleg még tehetősebb országokhoz képest. Azaz a szociális Európa a szegényebb gazdaságokat még tovább szegényítené.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.12. 08:04:25

Nincs ilyen szociális Európa, így kár is beszélni róla. Felesleges és értéktelen nyilatkozatokkal meg minek foglalkozni?

paráznabillegető 2017.02.12. 09:37:56

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: de... akkor... ha nincs is.. mi ellen harcol.. az zorbán?

Potyka Kálmán 2017.02.12. 10:11:36

Az, hogy az Európai Unió egy liebrális gazdaságpolitkára épített projekt. A "szociális Európa" mint fogalom értelmezhetetlen a létező gazdasági keretek között.

Hollande-ék találták ki, hogy kínjukban mondjanak valamit és azért, mert egy kicsit sok volt már nekik a "német konkurrencia". Erről annyit kell tudni, hogy Francois Hollande bebizonyította, hogy ő egy jó, kocka liberális és képes volt még a francia (szent tehén) munkajoghoz is hozzányúlni.

Ha mindezt figyelembe vesszük: a szociális Európa egy jó nagy adag képmutatás. Semmi más.

desw 2017.02.12. 10:35:10

"És hogy kerül ide az adó? Hát úgy, hogy a jelentés azt is hangsúlyozza (meglehetősen óvatosan), hogy jó lenne, ha a tagállamok a munkát terhelő adók helyett más adóbevételeket keresnének."

Ne zavarjon, hogy a rendszerváltás óta kb Orbánék az elsők, akik végre csökkentették a munkát terhelő adókat és járulékokat. (1 kulcsos szja és most vmi TB járulék csökkent)

"Kissé egyszerűbben mondhatjuk úgy is, hogy Orbánnak fontosabb a nagyvállalatok és az adócsalók érdekeinek védelme, mint a szociális és a munkavállalói jogok biztosítása Európában."

Azért csökkent a vállalati adó, hogy jobb legyen az ADÓCSALÓKNAK?? Mi van???

Brix 2017.02.12. 10:48:27

@sakkosfx: A béreket a piac viszonyai határozzák meg, a kormánynak csak kevés beleszólása van...Pl. hiába emelték most a minimálbért, az ország keleti felén sok vállalkozás inkább visszaveszi az alkalmazottat 6 órába, mert nem tudja, vagy akarja kifizetni a megemelt minimálbért...
" Szociális Európa " Ez sajnos nem működik a globális trendekkel szemben, illetve nyugaton is egyre inkább leépül a szociális rendszer, romlik a szegények és az alsó közép helyzete... A globális elit nem fizet adót, mivel simán el tudja kerülni a nemzeti adórendszereket. Marad a megfogható középréteg, mint adófizető, nekik kellene megsegíteni a szegények és a megcsúszó alsó közép szociális költségeit...Ezen felül még a " menedékkérőkről " is gondolkoskodni kellene a naív, altruista liberális gondolkodók szerint, sőt alapjövedelem is kell , mindenkinek alanyi jogon... Ez így nem működik...
A kiút az lenne, ha a tulajdonosi-vállalkozói réteget szélesítenék állami támogatásokkal, a kiszolgáltatott bérmunkás réteg konzerválása helyett...A bérmunkásnak már nyugaton sem igazán jó -hiába vannak törvényben foglalt szociális jogai- , a globális verseny ott is megfogja az életszínvonal-növekedést.

VaradiJanos 2017.02.12. 11:13:59

Kétségbeesették újabb demagóg szösszenetét olvashattuk.

Tanbácsi 2017.02.12. 11:44:00

@midnight coder: Európa gazdasági szempontból éppenséggel meglehetősen egységes, közös piac, nagy részén közös pénz, közös költségvetési politika. Éppen az a probléma, hogy a szociális oldal nem követi ugyanezt. A szociális Európa nem arról szól, hogy abszolút mértékben legyenek azonosak a juttatások mindenütt (a megélhetési költségek is különböznek), hanem arról, hogy a juttatások rendszere és a relatív (mondjuk átlagbérhez mért) értéke közeledjen egymáshoz.

Tanbácsi 2017.02.12. 11:46:46

@Brix: Éppen ez ellen kellene valamit tenni. Szociális jogok nem azért vannak, mert ez a nagytőkének annyira tetszett, hanem azért mert egyébként fenntarthatatlan a társadalmi stabilitás. Mellesleg egyre több tény cáfolja hosszabb távon a kevesebb szociális ellátás, nagyobb versenyképesség neokonzervatív elméletét.

morph on deer 2017.02.12. 12:21:13

@midnight coder:
"csak akkor működhetne, ha közös gazdaság is lenne"

Nem okvetlenül. Az csak akkor lenne érdekes - és lehetséges, ha azonos gazdasági szint is lenne mindenhol.

Az elv viszont tagállamonként is adaptálható, kinek kinek a saját szintjén.
A szándékon lenne a hangsúly, ha lenne szándék persze.
Ez ugyanis részben az alapjogok biztosítását jelentené, részben a differenciált támogatási rendszerek kiépítését és működtetését az általános 'rezsicsökkentés' nevű balfaszság helyett például. A rendszerek összehangolásáról lenne szó, amely mindenki számára ugyanazokat a jogokat biztosítaná az egész unión belül - természetesen az adott ország lehetőségeihez igazítva a vonatkozó költségeket.
Természetesen ez olyasmivel is járna, hogy pl egy orbanista disneyland helyett mondjuk az oktatás fejlesztésére kellene költeni - hát persze, hogy nem szavaztak rá. Még mit nem!
Ugyanez vonatkozhatna az adózásra is.
Adóharmonizáció esetén nem ömölhetne számolatlanul a pénz a TAO-kon keresztül a teljesen felesleges "fociakadémia" nevű orbáni agyatlanságra és a vele kapcsolatos értelmetlen rongyrázósdira.
Az össznépi adócsökkentések helyett pedig ugyancsak differenciált adótámogatás, nyílt és célzott adókedvezmények kellenének.

Csak akkor ugye már megint "más mondaná meg, hogy mit csináljunk" - ugyan az a "más" amelynek mi magunk is tagjai vagyunk, de akkor se!
Pontosan ez az a 'kurucos' sőt, 'szittya' mentalitás, ami miatt például a "ne lopj" parancsolatnak sincs hatása...
"Hát nehogy má' más mondja meg, hogy mit csináljunk!"
Hát nem?
És lőn!

De hová tűnt Columbo felesége? 2017.02.12. 12:27:53

@desw:
Csökkentették?
Nem, átrendezték a beszedett adóforintok forrásának körét.

2017.02.12. 12:30:43

@Tanbácsi:

ő egy jobbos troll, semmi egyéb

desw 2017.02.12. 12:49:52

@Tanbácsi:

" A szociális Európa nem arról szól, hogy abszolút mértékben legyenek azonosak a juttatások mindenütt (a megélhetési költségek is különböznek), hanem arról, hogy a juttatások rendszere és a relatív (mondjuk átlagbérhez mért) értéke közeledjen egymáshoz."

Bruhaha! Úgy érted, hogy pl Magyarországon csökkentenék a nyugdíjakat? Mert a "közelítés" ez lenne.

Meg aztán nagyon nem mindegy ám, hogy a lakosság hány százaléka dolgozik és mit (segédmunka vs. mérnök) és hány százaléka eltartott, pl nyugdíjas vagy roki.

desw 2017.02.12. 12:52:13

@De hová tűnt Columbo felesége?:

"Csökkentették?
Nem, átrendezték a beszedett adóforintok forrásának körét. "

A MUNKÁT terhelő adókat és járulékokat csökkentették. Igen, pl az áfa nőtt, de az nem a MUNKABÉRT terheli. Ez a jó irány szerintem, kár, hogy most áfát csökkentették, nem tovább a járulékokat és az szját

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.02.12. 12:55:11

@De hová tűnt Columbo felesége?: igen, atrendeztek. a munkarol el mashova, eppen ezert erthetetlen, hogy ezt hianyolja a posztolo. emlekszunk ugye, hogy patasorban evi 500milliardos lyukat utott a koltsegvetesen az egykulcsos szja-val? vagy nem emlekszunk? meg a vilagbajnok afa? az se remlik? agazati kulonadok? semmi? tobb mszp-s blogot kene olvasni akkor.

midnight coder 2017.02.12. 14:40:42

@Tanbácsi: A költségvetési politika már annyira nem közös, sőt elég gyilkos ellentétek vannak, lásd görögök vs németek. A költségvetés pedig maga pláne nagyon messze van a közöstől. Ennek megfelelően a kiadási oldal sem lehet azonos - mivel a különféle költségek másképp alakulnak az egyes országokban, ugyanaz a struktúra csak arányaiban kevesebb pénzzel biztosan nem működne. Bizonyos programokra egy gazdag országban lehet pénz, egy szegényben pedig nem lesz - mert ha elindítod mondjuk a Norvégiában rendelkezésre álló pénznek mondjuk a tizedéből, akkor az adott program is meg fog bukni, plusz a hiányzó pénz miatt más, fontosabb tevékenységeket sem tudsz finanszírozni.

Az elvek egyébként kb. azonosak mindenhol, nálunk is. De hogy mire mennyit költünk, az a lehetőségek függvényében eltér. Pont a szociális rendszer szívná meg a legjobban, ha nem így lenne.

midnight coder 2017.02.12. 14:50:56

@morph on deer: "Ez ugyanis részben az alapjogok biztosítását jelentené, részben a differenciált támogatási rendszerek kiépítését és működtetését az általános 'rezsicsökkentés' nevű balfaszság helyett például."

A rezsicsökkentés magyarán azt jelenti, hogy ha már egyszer valaki állat magánkézbe adott olyan szolgáltatásokat amik monopolhelyzetben vannak, ezért aztán árversenyre esély sincsen és a felhasználó teljesen kiszolgáltatott a céggel szemben (Pl. szennyvízszolgáltatás, áram, víz, stb amiből senki nem fog alternatív vezetékrendszert kiépíteni) akkor nem hagyjuk, hogy a szolgáltató az egekbe emelje az árakat.

Ezen felül lehetne támogatást is adni állam bácsinak, és ez már lehetne szociális alapon. De az, hogy állam bácsi a csóróknak adja a szociális támogatást, amit benyel a szolgáltató, a többi pedig fizet mint a katonatiszt - a szolgáltató extraprofitját + a csórók szociális támogatását - nem biztos, hogy hosszú távon járható út. A fizetőképes átlagpolgárnak - azaz annak akinek a munkája keresett a világpiacon, és esetleg nyelveket is beszél - amúgy is viszket a talpa, nem biztos hogy ezt a viszketést még extra adókkal kellene fokozni. Ugyanezért volt igaza Orbánnak az egykulcsossal kapcsolatban is. Az nem annyira szerencsés jövőkép, hogy idehaza marad az összes szociálisan támogatásra szoruló csóró, az összes épkézláb munkavállaló pedig elhúz a fenébe.

2017.02.12. 15:29:54

@desw: adójóváírás megszüntetése?

desw 2017.02.12. 16:00:25

@pityókabor sommelier:

Mivel a minimálbéresek többsége adócsaló, zsebbe is kapnak pénzt, így ez egy jó lépés volt. Legalább ennyi kevéske adót fizetnek ők is, nemcsak a "gazdagokat" fejik, ahogy a szocik csinálták és csinálnák.

2017.02.12. 16:08:00

@desw: látom, figyeltél a szemináriumon

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2017.02.12. 16:28:14

@pityókabor sommelier: a posztban arrol van szo, hogy a tagallamok keressenek mas adobeveteleket a munkajovedelmek terhei helyett, ami nem tetszik az orbannak allitolag. tehat tagallam es adobevetel. a magyar allam munkajovedelemre kirott adobeveteli durvan csokkentek, akkor is, ha egyeseknek nott az szja-ja a korabbi kb semmihez kepest, mert pl gyermektelen minimalberes.

nemecsekerno_007 2017.02.12. 16:41:40

Olyan, hogy szociális Európa nem létezik.
Létezik olyan, hogy szociális Németország, Franciaország, Hollandia, Dánia...

A többi ország kb. munkaerőforrásként funkcionál ill. piacként.

Az USA rendszeréhez képest tényleg erős a szociális jellege Európa egy részének, de ez az egyik versenyhátrányunk is egyben.

2017.02.12. 16:53:31

@desw: nem én általánosítottam

élhetetlen 2017.02.12. 17:41:58

@desw: Azért ne feledd el, hogy az általad felhozott „Azért csökkent a vállalati adó, hogy jobb legyen az ADÓCSALÓKNAK??” érven kívül ott van egy csomó magán megállapodás, lásd, a kaszinókat nem kötjük be a NAV-hoz, ők megbízhatóak, majd tisztességesen bevallják, a TAO-ról már ne is beszéljünk, a legszemetebb húzás, amit életemben láttam.

morph on deer 2017.02.12. 18:07:08

@midnight coder:
"... nem hagyjuk, hogy a szolgáltató az egekbe emelje az árakat."

Az egész koncepció beteg.
Miért kerüljön az energia és a szolgáltatások, stb. kevesebbe válogatás nélkül mindenkinek?
Milyen jogon fizet 'jutányos' árat a milliárdos? Mert egyébként nem kapcsolná fel a villanyt?

Az egy simlis bolsevik kifogás, hogy "nehogy már a kapitalista extraprofitot termeljen" - így inkább a kormány szórja a közpénzt és finanszírozza akár ugyanannak a milliárdos kapitalistának a villanyszámláját is!
Gondolom azért, hogy kompenzálja az elvesztett hasznot :(

Ugyanis nem igaz, hogy csak így lehet ezt csinálni! Szándék esetén miből állna csak a valóban rászorulóknak csökkenteni a rezsijét? Erre léteznek rendszerek, talán azokat is kéne tanulmányozni a román - magyar sörcimkék mellett meg az önfényező, hazug plakátkampány helyett.

Hazug bolsevik bagázs, nemzetiszínű mázzal álcázva, semmi több.

élhetetlen 2017.02.12. 18:10:08

@midnight coder: Az egy kulcsossal nem értek egyet, akkor sem ha három millával több végkielégítést kaptam, mert akkor hozták be. A szöveg az volt, hogy ez majd felpörgeti a gazdaságot, mert többet költenek, és ugye az áfa. Hatalmas tévedés, egy jól kereső mérnök a több kulcsossal is megélt, most legfeljebb kétszer megy a tengerre, és háromszor síelni külföldre, nem pörgeti a magyar gazdaságot, mert több tej és kenyér nem kell neki, mint eddig. És ott a bevételi lyuk. A rezsicsökkentés. Ennél eltoltabb dolgot sem sokat láttam. Mindent mérnek. Lehetett volna az is, hogy akár főre, akár háztartásra valamilyen mennyiség olcsóbban, a luxusfogyasztás drágábban. Fel is merült, csak valami hülye kitalálta, hogy aki egy centivel átlépi a küszöböt, az az egészért fizessen többet, ami képtelenség, hát az egész normális koncepciót kidobták. Most van, aki semmit nem nyer vele, van, aki havi háromezret, és van, aki havi harmincezret. Támogatás. „és ez már lehetne szociális alapon.” Csak azt ne! Állampolgári jogon, a létszükséglet ingyen vagy olcsón, a többi, ahogy írtam, méréssel, erre vannak szakemberek, akik a limiteket normálisan meg tudják állapítani. Magyarországon nagyon sok jólélő „szegény” van, még Orbán Viktornak sincs semmije.

élhetetlen 2017.02.12. 18:17:27

@morph on deer: Nincs rá szükséged, csak támogatás. élhetetlen 2017.02.12. 18:10:08 , élhetetlen 2017.02.12. 17:41:58, azaz igazad van.

élhetetlen 2017.02.12. 18:26:18

@desw: Igen, minden minimálbéres százezereket kap zsebbe. Legfeljebb a cég tulajdonosa, ha másképp veszi ki a pénzt. A közmunkások is, persze sokat kapnak. Aggódjunk szegény gazdagokért, akiket fejtek. Egyébként jól vagy? Csak aggódom.

nu pagagyí 2017.02.12. 18:44:09

A hülyébbek kedvéért nem azt jelenti a szociális unió, hogy német színvonalon kell biztosítani mindenhol az ellátásokat, hanem elsősorban elveket jelent. Például azt, hogy nem lopja el egy unióhoz tartozó ország vezetése a nyugdíjfedezetet, nem üresíti ki a társadalombiztosítást, mert annak az a célja, hogy kiszámítható biztonságot nyújtson a járulékfizetőknek. Pláne nem hazudozik a lokális hatalom a polgárainak arról, hogy a jóléti állam rossz, mert ő éppen oligarchákat akar feltőkésíteni (az utóbbit persze nem hangsúlyozza). Az EU-ban feltételezik, hogy minden tag tisztában van vele, hogy az állam a polgárokat szolgálja és nem fordítva. A finkelsteinizmussal megzavart tudatú magyar birkapolgárok persze támadásként fogják fel, hogy az EU parlament nem egyszeri rezsicsökkentéssel és óriásplakátokkal kívánja az európia polgárok jólétét garantálni, hanem egységes elvekkel és fenntartható rendszerekkel. És mily szörnyű, ezek az elvek nem a polgárok - magukat is beleértve - kifosztását jelentik.

desw 2017.02.12. 19:06:00

@nu pagagyí:

"Az EU-ban feltételezik, hogy minden tag tisztában van vele, hogy az állam a polgárokat szolgálja és nem fordítva"

És az állam mögött ki van??

"... az EU parlament nem egyszeri rezsicsökkentéssel és óriásplakátokkal kívánja az európia polgárok jólétét garantálni, hanem egységes elvekkel és fenntartható rendszerekkel."

És ez akkor kicsit konkrétabban mit jelentene szerinted a "Nem lopunk!"-on kívül?

desw 2017.02.12. 19:16:32

@élhetetlen:

" Igen, minden minimálbéres százezereket kap zsebbe. Legfeljebb a cég tulajdonosa, ha másképp veszi ki a pénzt. A közmunkások is, persze sokat kapnak. Aggódjunk szegény gazdagokért, akiket fejtek. Egyébként jól vagy? Csak aggódom"

Ugye nem értetted meg, amit írtam?

"érven kívül ott van egy csomó magán megállapodás, lásd, a kaszinókat nem kötjük be a NAV-hoz, ők megbízhatóak, majd tisztességesen bevallják, a TAO-ról már ne is beszéljünk, a legszemetebb húzás, amit életemben láttam. "

Ebben egyetértünk!

"Az egy kulcsossal nem értek egyet, akkor sem ha három millával több végkielégítést kaptam, mert akkor hozták be. "

Gondolom önként befizetted a különbözetet, ugye?

Egyet ne felejtsünk el, hogy évtizedek óta kb ez volt az első alkalom, amikor a jólképzett BEJELENTETT dolgozók jobban jártak. És nem a kamu minimálbéresek tartják el az országot.

morph on deer 2017.02.12. 20:02:43

@élhetetlen: Csak azért is köszönöm!:)

lolligagger 2017.02.12. 20:21:57

A szocializmus addig mukodik, amig elfogy a mas emberek penze. (Iron Lady) Vagy amig a mas emberek megelegelik hogy ok tartsak el a prolikat.

élhetetlen 2017.02.12. 20:54:37

@desw: Értettem csak nem értek vele egyet. A minimálbéreseknek nem a többsége adócsaló. Az adócsalók szerintem másik körből kerülnek ki, pl. egy szobafestő nem alapít kft-t, hogy a saját cégében minimálbéres legyen, erre vannak más formációk, és marad a számla nélküli fusizás. Ezen nem változtat az egy kulcsos. „Gondolom önként befizetted a különbözetet”. Nem, ugyanis az a rendszeren nem változtatott volna. A másik, „nem a kamu minimálbéresek tartják el az országot”, viszont most már jólképzett BEJELENTETT dolgozók” is kevesebbet fizetnek be, és látjuk, hogy szárnyal az ország. Belátom, stadionokra még telik.

jandera 2017.02.12. 21:25:41

@desw: "nemcsak a "gazdagokat" fejik, ahogy a szocik csinálták és csinálnák."
Istenem, ha biztos lehetnék benne, hogy a szocik tényleg a gazdagokat fejnék, réjuk szavaznék, bizony!

De hová tűnt Columbo felesége? 2017.02.12. 21:48:13

@desw:
A munkát terhelő adók még most is magasak. Indokolatlanul. Másrészt, az egykulcsossal és a kedvezmények eltörlésével pont a legnagyobb réteget szivatták meg - a melósokat. Akiknek még az ÁFA emelés is játszott.
A járulékokat pedig emelték.
Ne essünk hasra a Fidesz adópolitikájától, akkor sem, ha az egykulcsos rendszer alapvetően igazságosabb.

@droid_:
Az egykulcsos nem rossz, de az adópolitika továbbra sem hibátlan. Bonyolult, betarthatatlan és nem segíti a gazdaság élénkítést.
Szerintem.

nu pagagyí 2017.02.12. 22:16:14

@desw: "És az állam mögött ki van??"
Nálunk pártállam működik. Szájer és Szájerné, Matolcsy és becses neje, a pártból közvetlenül az AB-be katapultált funkcionáriusok, pártirányítású KLIK, ősfideszes főügyész, külön akadémia a sikertelen kivénhedt giccsművészeknek, közjogi hatalommal, a propaganda minisztériumból irányított közmédia, csöppet sem elfogult egyszemélyi vezetésű médiafelügyelet, hadsereggé szervezett katasztrófavédelem, természetesen szintén megbízható elvtárs vezetésével és így tovább.

Az állam nem a polgárokat szolgálja, a kormánypárt képviselői nem ellenőrzik, hanem beépülte az államba. Így mindegy, hogy az államról, vagy a kormánypártról beszélünk, nevezzük rezsimnek a formációt.

Szóval a rezsim érdemi dolgokban nem áll szóba a "zemberekkel". Nincs meghirdetett, szakmával, érdekképviseletekkel egyeztetett, nyilvánosan tárgyalt elképzelése a társadalombiztosításról, pedig az minden polgárt érdekel, hiszen csak az alapvető biztonságukról, a jövőjükről lenne szó.

Előbbiek ellenére nem vádolható lustasággal a kormányzat. A nyugdíjfedezetet simán lenyúlta, majd jött a fenyegetőzés. Kb. úgy szól, hogy a mai fiatalok ne is gondoljanak a járulékaik fejében nyugdíjra. De ezt sem a kormány mondja egyenesen a szemünkbe, hanem a rezsim közeli propaganda kiadványok álszakértői nyuggereznek, tagadják a járulék biztosítási jellegét, buzdítják a rezsim sleppjét nyugdíjmegtakarításra (csak nekik van rá pénzük). Arról pedig már jó előre gondoskodtak, hogy a gyerekekre kenjék az öreg szülők eltartását, elhárítva az állam felelősségét, amennyiben nem fizetné majd a nyugdíjat a járulékok után.

Az is sutyiban halad, hogy szegényellátássá fokozzák le az álatalános egészségügyi ellátást. Amit lehet kilopnak az intézményrendszerből, ingatlant, a költségvetési ráfordítások nagy részét, amelyet pont ezért fizetgetnek még. Az eszközparkot eleve kökorszakira cserélik, az orvosokat, ápolókat elűzik. Gazdagéknak pedig épülget a fizetős magánellátó hálózat, hogy ne vegyüljenek a pórnéppel. Gazdagék egy feudális értelemben vett belterjes réteget jelent, most betonozódnak be "örök időkre" a tőlünk lopott pénzből. A párt fontos emberei és a rokonság, az államhoz helyezett jól fizetett haveri kör, a nélkülözhetetlen hasznos hülyék, valamint az országos strómanhálózat és a helyi fölbirtokosok alkotják.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.02.12. 22:24:34

@nu pagagyí: Ezzel 100%-ig egyetértek, de nem az lenne akkor a cél egy demokratikus országban, hogy ez megszűnjön?

Sok minden tetszik magában a szociális unió tervezetében, de az nagyon nem tetszik, hogy nem az a cél, hogy Magyarországon oldjuk meg a problémáinkat és húzzunk fel egy tisztességes, elfogadható "populista", az emberek számára vonzó váltópártot és alakítsunk ki egy számunkra előnyös adó- és szociális politikát, hanem hogy fogadjuk el, hogy a Fidesz zsebrevág mindent, ami a keze ügyébe kerül, de menjünk sírni Brüsszelbe és kényszerítsük magunkat gyarmati sorba.

A gazdasági uniónál az volt a mögöttes gondolat, hogy nyúlszarnyi az ország és nincs piac, ha nincs unió. Rendben.

A valutarendszernél ugyanígy, kicsi a valuta, támadható, ha legalábbis nem lépünk be a központi bankok rendszerébe. Rendben.

A hadseregnél ugyanígy, NATO nélkül az országnak nincs esélye a túlélésre. Rendben.

Itt mi a mögöttes gondolat az "összehangolásra"? Szar az Orbán? Akkor miért nem váltjuk le? Én nem értem, hogy miért ne lehetne szabadon adoptálni bármelyik jól működő szociális rendszert anélkül is, ha tényleg jól működik, hogy ebből egyesek EU-s direktívát gyártanának és kötelezőve tennék minden tagállamnak.

-JzK- 2017.02.12. 23:03:39

A "szociális" jelzővel az a baj, hogy a gyakorlatban a fehér középosztály adóztatását és a füstös inaktívok segélyézését jelenti.

desw 2017.02.13. 03:38:41

@nu pagagyí:

Az állam csak abból a pénzből tudja szolgálni a népet, amit előtte ilyen-olyan módon beszedett a néptől. És mivel a buta nép egyre több és több mindent vár el az államtól, így egyre több és több adót kell(ene) fizetni, amit persze a nép elcsal. És ez akkor is így volt, amikor Gyurcsány volt, most Orbánék alatt is ez van, és Orbánék után is így lesz, akkor is összefossa magát a demagóg ellenzék.

Egyszerű ez: ha többet akar az államtól a nép, akkor több adót kell befizetnie. Legyen ingyenes a felsőoktatás? Legyen, de akkor pluszban még 100-200 milliárdot be kell fizetni. Legyen több nyugdíj? Legyen, de akkor újabb plusz százmilliárdok beszedése lesz szükséges. Jobb eü? Persze, csak akkor plusz 500 milliárd...

Szerintem ez egy baromi egyszerű összefüggés, de sajnos ez meghaladja a primitív nép képességeit.

Tudom, most jön majd a szokásos bullshit, hogy nem kell lopni és nem kell stadion. Egyrészt mindegyik politikus lopott, lop és lopni fog, másrészt viszont a költségvetéshez képest a stadion molyfing, jelentéktelen összeg.

"Előbbiek ellenére nem vádolható lustasággal a kormányzat. A nyugdíjfedezetet simán lenyúlta, majd jött a fenyegetőzés. Kb. úgy szól, hogy a mai fiatalok ne is gondoljanak a járulékaik fejében nyugdíjra. De ezt sem a kormány mondja egyenesen a szemünkbe, hanem a rezsim közeli propaganda kiadványok álszakértői nyuggereznek, tagadják a járulék biztosítási jellegét, buzdítják a rezsim sleppjét nyugdíjmegtakarításra (csak nekik van rá pénzük). Arról pedig már jó előre gondoskodtak, hogy a gyerekekre kenjék az öreg szülők eltartását, elhárítva az állam felelősségét, amennyiben nem fizetné majd a nyugdíjat a járulékok után."

Romantikus ideológista vagy. Az állam csak a BEFIZETETT adókból tud szolgáltatni, pl nyugdíjat fizetni. Mivel kevesebb adófizető lesz és több nyugdíjas, bizony borulni fog a rendszer pár éven belül. Még mindig jobb, ha figyelmezteti a fiatalokat, mintha váratlanul érné őket az nyugdíjrendszer összeomlása.

desw 2017.02.13. 03:43:29

@De hová tűnt Columbo felesége?:

"A munkát terhelő adók még most is magasak."

Ebben egyetértünk. De legalább elindult valami.

"Indokolatlanul."

Sok a nyugdíjas, sok a here, sok az állami seggmeresztő, sóhivatal, sok a beteg, kövér, dohányos, alkesz, ...

"Másrészt, az egykulcsossal és a kedvezmények eltörlésével pont a legnagyobb réteget szivatták meg - a melósokat."

Akinek a többsége zsebbe is kapott pénzt ...

"Ne essünk hasra a Fidesz adópolitikájától, akkor sem, ha az egykulcsos rendszer alapvetően igazságosabb."

Nem estem hanyat, és azt sem mondtam, hogy tökéletes. Csak annyit, hogy végre valami elindult, és a bérterhek felől inkább fogyasztási adók lesznek. Sajnos most elbasszák az áfacsökkentéssel. Inkább a bérterheket kellene tovább csökkenteni.

desw 2017.02.13. 03:49:03

@élhetetlen:

"Értettem csak nem értek vele egyet. A minimálbéreseknek nem a többsége adócsaló. Az adócsalók szerintem másik körből kerülnek ki, pl. egy szobafestő nem alapít kft-t, hogy a saját cégében minimálbéres legyen, erre vannak más formációk, és marad a számla nélküli fusizás. Ezen nem változtat az egy kulcsos. "

Hogy a fenébe nem változtatna?? Kevesebb bért terhelő adó helyett több fogyasztási adó. Szját csak a bejelentett dolgozó fizet, áfát mindenki.

„Gondolom önként befizetted a különbözetet”. Nem, ugyanis az a rendszeren nem változtatott volna."

:DDDD Valahogy én is így vagyok ezzel, hogy más fizessen több adót, engem hagyjanak a p-be!

"A másik, „nem a kamu minimálbéresek tartják el az országot”, viszont most már jólképzett BEJELENTETT dolgozók” is kevesebbet fizetnek be, és látjuk, hogy szárnyal az ország."

Kevesebb szja, de több áfa. Ez a jó irány, csak most elbasszák az áfacsökkentéssel. (halkam megjegyzem, hogy a rendszerváltás óta nem volt ilyen jó helyzetben a költségvetés)

Nzoltan 2017.02.13. 04:40:32

@élhetetlen: Hát, fletóékhoz képest szárnyal. A tavalyi összes többlet elérte a tízmilliárd dollárt. Az közel háromezermilliárd forint. Két és fél év alatt meglenne az olimpia, ha nem változna semmi. A balfaszok meg aláírást gyüjtögetnek. :-)

midnight coder 2017.02.13. 07:13:06

@élhetetlen: "A szöveg az volt, hogy ez majd felpörgeti a gazdaságot, mert többet költenek, és ugye az áfa. Hatalmas tévedés, egy jól kereső mérnök a több kulcsossal is megélt, most legfeljebb kétszer megy a tengerre, és háromszor síelni külföldre, nem pörgeti a magyar gazdaságot, mert több tej és kenyér nem kell neki, mint eddig."

Nem. A jól kereső mérnök legfeljebb hagyja a fenébe ezt az országot ahol a gatyát is leadóztatják róla, és kimegy külföldre dolgozni. A nagy probléma éppen az, hogy így is ezt teszi. És ezzel nem csak az a gond, hogy onnantól kezdve nem egy kulcsos, de semmilyen adót nem fizet ide, sem a munkáltató által fizetett dézsma nem csorog be a költségvetésbe, ennél egy nagyságrenddel nagyobb gond az, hogy idehaza nemigen lesz mérnök. Ami azt is jelenti, hogy a multik közül is csak azok jönnek ide, akiknek az indiai munkaerőpiac drága...

"A rezsicsökkentés. Ennél eltoltabb dolgot sem sokat láttam."
Pedig nagyon is jogos. Egy rakás olyan szolgáltatás van, amit annak ellenére adtak magánkézbe, hogy természetes monopólium, így esélye sincs annak hogy árverseny alakuljon ki. A szolgáltatóval szemben pedig a felhasználó nagy-nagyon-nagyon kiszolgáltatott. Ezt a helyzetet változtatta meg a rezsicsökkentés. Itt nem arról van szó, hogy állam bácsi a költségvetésből ad a zsebedbe pénzt, hanem arról. hogy megakadályozza, hogy a szolgáltatást üzemeltető, monopol helyzetben lévő magáncég elvegye tőled ezt a pénzt. Az így megtakarított pénzből viszont nem hiszem hogy jó ötlet lett volna, hogy állam bácsi mint valami elbaszott Robin Hood még nekiálljon osztogatni hogy Gipsz Jakab fogyasztásán megspóroltunk 30 ezer forintot, és azt adjuk oda a Beton Jenőnek mert úgyis csóró szegény.

midnight coder 2017.02.13. 07:15:50

@Nzoltan: Engem nem zavar ha olimpiát tartotok a sportbuziknak, csak akkor nekem pedig vegyen állam bácsi egy Occulus Rift-et és egy menő gamer PC-t, mert én meg a számítógépes játékokat kedvelem. Ha az ő szórakozásukat támogatja állam bácsi anyagilag, akkor úgy tisztességes hogy az enyémmel is megtegye.

midnight coder 2017.02.13. 07:20:56

@nu pagagyí: "Az EU-ban feltételezik, hogy minden tag tisztában van vele, hogy az állam a polgárokat szolgálja és nem fordítva."

Ja. A húsvéti tojást meg a nyuszika hozza.

Nzoltan 2017.02.13. 08:08:26

@midnight coder: Az a lényeg, hogy az ellenzék nem érvel. Persze van egy-két lejáratott lózung, de értelmes ellenérvet, sőt még vitát sem láttam. Pedig megnéznék egyet. Az olimpia csak eszköz, az szdsz-es gyerekek politikai karrierépítéséhez.

AGalaxisElnöke 2017.02.13. 08:17:20

Látom nem értitek mi lenne a célja a szociális uniónak. Németországban élek és nagyjából látom mit szeretnének és miért. Mondjuk itt annak ellenére is nyereséges az állam hogy túl megengedő volt eddig a rendszer pl.az azonnal segélyt kérő román és Bolgár népséggel. Amit az EU szeretne az az hogy ha véletlenül elveszti a talajt valaki a talpa alól mondjuk munkanélküliség miatt akkor a megélhetése addig is biztosítva legyen amíg talál új munkát vagy ha erre nincs esély akkor az átképzés idejére is. Ráadásul a munkavállalóknak valóban vannak jogaik. Ezt nem akarja Orbán. Igazából semmit amiből az következik hogy egy szoros jogi és szociális egység jön létre. Mert attól a naptól kezdve nincs esélye neki és a sleppjének arra amit most megtehetnek minden következmény nélkül. Pedig ha valahol nagyon kellene az a rendszer ami itt működik Németországban az pont Magyarország. Ezért nyugodtabb itt mindenki mert teljesen mindegy hogy éppen mi a státusza biztosan nem engedik lecsúszni, éhenhalni és így vagy úgy de vissza tud kerülni a munka világába. Orbán szereti a létbizonytalanságot mert azzal tudja kordában tartani a gondolkodni képes kritikusait.

2017.02.13. 09:12:36

@droid_: Hát igen, ez a csuti törpe gondja. Statisztikailag szépen mutat a munkára kivetett adó csökkenése, csakhogy ez a csökkenés azoknál a magasabb jövedelműeknél jelentkezett, akiknék a Szociális Európa program nem kimondottan releváns. Tehát ha szeretett vezetőnk a fenti kezdeményezés szellemében szeretne eljárni, akkor csökkentené a nagyobb tömegek, mondjuk az országos átlag allatt keresők adóékét, és olyan jövedelmeket, vagyont adóztatna, amit inkább a gazdagokra jellemző, csakhogy ez nem tetszene a sleppnek, igy aztán be kellett indítani az agitpropgépet, hogy diszkreditálják az ajrópai dikcsátumot.

2017.02.13. 09:14:29

@AGalaxisElnöke: Én azon röhögök leginkább, hogy ezek a szerencsétlen kommentelők egy olyan kezdeményezést próbálnak lejáratni, aminek nagy valószínűséggel a nyertesei lennének, már ha nem orosz úgynökök.

desw 2017.02.13. 09:21:15

@AGalaxisElnöke:

"Látom nem értitek mi lenne a célja a szociális uniónak. "

Mert nagyon nem mindegy az aktív-inaktív arány. Ebben Magyarország nagyon rosszul áll, mert sok a here, nyugdíjas, állami alkalmazott

Gondolom má' ez is a cociális únyió első lépése:

index.hu/gazdasag/2016/04/28/nemetorszag_is_durvan_szigoritana_a_kulfoldiek_hozzafereset_a_segelyekhez/

Vajon miért csak az EU-s bevándorlókra vonatkozik?

"nem akarja Orbán. Igazából semmit amiből az következik hogy egy szoros jogi és szociális egység jön létre. Mert attól a naptól kezdve nincs esélye neki és a sleppjének arra amit most megtehetnek minden következmény nélkül. "

Mi köze van a kettőnek egymáshoz? Már mint a szociális úniónak és Orbán sleppjének?

desw 2017.02.13. 09:23:53

@pityókabor sommelier:

"Én azon röhögök leginkább, hogy ezek a szerencsétlen kommentelők egy olyan kezdeményezést próbálnak lejáratni, aminek nagy valószínűséggel a nyertesei lennének, már ha nem orosz úgynökök. "

És kik lennének a vesztesek?

2017.02.13. 09:25:14

@desw: Neked nem osztottam lapot komcsikám. Húzz el innen!

desw 2017.02.13. 09:28:45

@pityókabor sommelier:

:DDDDDDD Má' megint magadból indulsz ki.

élhetetlen 2017.02.13. 14:12:15

@desw: Nem megy ez. Azt írtam, hogy a fusizáson nem változtat az egy kulcsos. Az áfa meg nem függ össze az adózási rendszerrel. Értem, amit mondasz, te nem akarod megérteni, hogy akit érintett a több kulcsos, annak addig is volt pénze arra, amire szüksége volt. Ami most nála marad pluszban, azt meg a francia tengerparton, vagy síterepen költi el, mert nem kell neki több tej és kenyér, mint eddig kellett, tehát gazdasági haszna nincs az egy kulcsosnak. „Kevesebb szja, de több áfa. Ez a jó irány”, csak beledöglik a fél ország. „Valahogy én is így vagyok ezzel, hogy más fizessen több adót, engem hagyjanak a p-be!”. Én nem vagyok így ezzel, csak annyit mondtam, hogy ha én, egyedül visszafizettem volna, az a rendszeren nem változtatott volna. Pici különbség, ha érted.
A költségvetés tényleges helyzetét természetesen nem látom, de, ha a pénzügyminiszter képes azt mondani, hogy a letelepedési kötvényekből mennyi bevételünk származott, ott akármi is lehet. Ugyanis, ha én kölcsönkérek, és kapok, azt nem bevételnek tekintem, hanem adósságnak. Gondolom, így van ez a lakossági állampapírokkal is. És ne magyarázd el, hogy az abban az évben bevétel, mert ez igaz, de ettől én még nem érzem úgy, hogy jaj, de jól áll a háztartásom.

élhetetlen 2017.02.13. 14:52:38

@midnight coder: „Nem. A jól kereső mérnök legfeljebb hagyja a fenébe ezt az országot ahol a gatyát is leadóztatják róla, és kimegy külföldre dolgozni. A nagy probléma éppen az, hogy így is ezt teszi.”. Na, most jól megmagyaráztad, hogy mi is a haszna az egy kulcsosnak. „A szolgáltatóval szemben pedig a felhasználó nagy-nagyon-nagyon kiszolgáltatott.”. Mert most aztán nem. Néha megjelenik egy cikk, hogy adott távfűtőt mennyivel kellett kisegíteni, hogy működjön, és ezt ugye nem a te pénzedből adják. Arról a hülyeségről meg ne is beszéljünk, mikor ilyenek röppennek fel, hogy majd a méregdrága tek oldja meg a szemétszállítást, meg a kéménysöprést, mert dőlnek be a cégek. (Csak így elképzelés szinten, mondjuk öt % haszonnal elketyegtek, most van öt % veszteségük, feladják. Csak gondolom, hogy, ha ötven százalék hasznuk lett volna a gonosz kizsákmányolóknak, akkor negyven százalékkal még ellennének, de te biztosan jobban tudod). Rezsicsökkentés. Meg lehetett volna oldani, hogy szegény is, gazdag is, valamilyen mennyiséget olcsóbban kapjon. Ez nem azt jelenti, hogy osztogatunk a szegényeknek, a gyerekét mindenki olcsóbban fürdeti. Csak az lenne, hogy akinek telik a fűtött medencére, vagy teniszpályára, az erre a luxusra már drágábban kapná az energiát. Mert ugye most az van, hogy aki jól keres, az több pénzt vihet haza, mert az egy kulcsos, meg több kedvezményt is kap a közösből, de szerinted ez így van jól, szerintem meg nem.

desw 2017.02.13. 15:22:01

@élhetetlen:

"Nem megy ez. Azt írtam, hogy a fusizáson nem változtat az egy kulcsos."

Bizonyított, hogy adócsökkentés esetén automatikusan javul az adófizetési hajlandóság, emelés esetén pedig romlik. Orbánéknál jött a KATA is, ami kifejezetten jó és olcsó adózási forma vállalkozóknak. Ismerek embereket, akik korábban totál feketén melóztak, most KATÁ-znak.

"Értem, amit mondasz, te nem akarod megérteni, hogy akit érintett a több kulcsos, annak addig is volt pénze arra, amire szüksége volt. "

Há' ja! Második kulcs legyen akkor 100%, nem??

"Ami most nála marad pluszban, azt meg a francia tengerparton, vagy síterepen költi el, mert nem kell neki több tej és kenyér, mint eddig kellett, tehát gazdasági haszna nincs az egy kulcsosnak"

Egy kulccsal is laza 50% megy állambácsinak a sok here eltartására. Esetleg a maradékot hadd költsék már el úgy, ahogy szeretnék! Nem gondolod??

"Az áfa meg nem függ össze az adózási rendszerrel."

Hogy a fenébe nem függne. Fix összeg kell a költségvetésbe, papíron mindegy, hogy áfából ennyi, szjából meg amannyi jön be, de az embereknek nagyon nem mindegy. Végre a bejelentett béren lévők terhe csökken. Ez a jó irány, csak most elbasszák az áfacsökkentéssel.

"„Kevesebb szja, de több áfa. Ez a jó irány”, csak beledöglik a fél ország. „"

25-ből 27 lett. Ezen múlik a döglődés? A vasazós c.i.gó és a többi feketéző végre többet fizet, a bejelentett dolgozók meg összességében kevesebbet.

"Én nem vagyok így ezzel, csak annyit mondtam, hogy ha én, egyedül visszafizettem volna, az a rendszeren nem változtatott volna. Pici különbség, ha érted. "

Bizony, pici! Akkor lenne erkölcsi alapod agitálni, így meg ugye vedeled a bort és vizet prédikálsz. Volt pofád sielni menni, amíg itthon éhezők milliói . . .

"A költségvetés tényleges helyzetét természetesen nem látom"

Évtizedek óta nem volt ilyen jó helyzetben a költségvetés, csak sajnos jönnek a választások, így kezdődik az osztogatás.

"És ne magyarázd el, hogy az abban az évben bevétel, mert ez igaz, de ettől én még nem érzem úgy, hogy jaj, de jól áll a háztartásom. "

De a hitelből vettél valamit, autót, házat, ...

élhetetlen 2017.02.13. 16:12:11

@desw: Egy kulcsos nélkül nem lehetne KATA? „Há' ja! Második kulcs legyen akkor 100%, nem??”. Tessék? „hadd költsék már el úgy, ahogy szeretnék”. Persze, csak azt mondtam, hogy ez nem pörgette fel a magyar gazdaságot, ahogy szajkózták. És, ha azt mondom, hogy egy visszafizetés nem változtatja meg az adórendszert, akkor nincs erkölcsi alapom… . „De a hitelből vettél valamit, autót, házat.”. Igen, most is csupa olyan dologra költenek, ami kell az ország megélhetéséhez (Vár, lovarda, kisvasút, stadionok, stb.). Eddig azt hittem, beszélgetünk, de most átmentél f@szba. Befejeztem.

desw 2017.02.13. 16:47:36

@élhetetlen:

"Egy kulcsos nélkül nem lehetne KATA?"

De. Csak KATA a vállalkozóknak van, szja kulcsok meg az alkalmazottaknak. És az alkalmazottakat akarja mindenki fejni, mert ők nem tudnak el- meg lekönyvelni ezt-azt, azaz őket lehet szopatni.

"„Há' ja! Második kulcs legyen akkor 100%, nem??”. Tessék?"

Idéznélek:
"akit érintett a több kulcsos, annak addig is volt pénze arra, amire szüksége volt. "

Megvolt mindenük, menjen az többi az államkasszába, ne bohockodjunk kulcsokkal meg számolgatással.

" „hadd költsék már el úgy, ahogy szeretnék”. Persze, csak azt mondtam, hogy ez nem pörgette fel a magyar gazdaságot, ahogy szajkózták."

Nehéz kimutatni ezt. De a kisker fogyasztás pörög annak ellenére, hogy egyre több a kivándorló. Valami csak van mögötte.

"És, ha azt mondom, hogy egy visszafizetés nem változtatja meg az adórendszert, akkor nincs erkölcsi alapom…"

Én meg azt mondom, hogy midenki elméletben okoskodik a szolidaritásról, aztán ott csal, ahol tud. Nem duma kell, hanem tettek. Az állam a BEFIZETÉSEKBŐl tud szolidarítani, nem a mellébeszélésből.

"Igen, most is csupa olyan dologra költenek, ami kell az ország megélhetéséhez (Vár, lovarda, kisvasút, stadionok, stb.)."

Új hitelekből a régieket refinanszírozzák.

Abban igazad van, hogy valóban nem kellene stadion, de ez filléres tétel, hiszed vagy sem. Az éves magyar költségvets kiadási főösszege ~18 000 milliárd (18 ezer milliárd ft). Ez NAPI ~50 milliárd kiadást jelent. Most ehhez mérten nézd a 10 milliárdos stadiont.

Zsoltbacsi 2017.02.13. 18:05:16

@élhetetlen:

"@midnight coder: „Nem. A jól kereső mérnök legfeljebb hagyja a fenébe ezt az országot ahol a gatyát is leadóztatják róla, és kimegy külföldre dolgozni. A nagy probléma éppen az, hogy így is ezt teszi.”. Na, most jól megmagyaráztad, hogy mi is a haszna az egy kulcsosnak."

Bar nem nekem irtad, de megprobalom elmagyarazni, hogy mire gondolt. Szerintem azt akarta irni, hogy ha visszajonne az elozo rendszer, akkor pont a kozeposztallyal szurna ki a legjobban, akik tulajdonkeppen eltartjak az egesz rendszert. Rengeteg olyan ember van, aki tulajdonkeppen barmikor elmehetne kulfoldre, es ez lenne az utolso csepp a poharban, gondolj bele: egyetemi tanarok, programozok, epiteszek, orvosok, mernokok, managerek. Ok ha keresnek most kb 300 nettot, akkor egy progressziv ado kapasbol 50-70 ezer minusz lenne havonta. Igy is csak nagyon nehezen lehet megtartani az embereket, kepzeld el, ha a tarsadalom kremje elkezdene tomegesen elvonulni. Mert ne legyen illuziod, tart karokkal varnak mindet kinnt.

Tudom, most is mennek el, de ez semmi ahhoz kepest, amit a progressziv ado elinditana...

élhetetlen 2017.02.13. 19:04:20

@desw: Na, jó, bár felesleges.
Idéztél, csak azt nem vetted figyelembe, amit ezzel kapcsolatban írtam, hogy a pluszban maradt pénz nem pörgeti a magyar gazdaságot. Az már szemétség, hogy azt sugallod, hogy azt mondtam, el kellene venni. Ezt azért beláthatnád. „a kisker fogyasztás pörög annak ellenére, hogy egyre több a kivándorló. Valami csak van mögötte.”. Aha. Valami. Csak nem azt számolják, hogy hány kiflit adtak el a múlt évben, és mennyit az idén. A múltkor már belekeveredtem valakivel egy ilyen vitába, akkor savanyú káposztára számoltam át a dolgokat. Most nem fogom ezt megtenni tejre, kenyérre. Legyen egy lapos tv 150 ezer forint, a kiló savanyú káposzta 500 ft. 300 kiló káposzta ellensúlyoz egy tv-t. Eladnak 10 000 tv-t, ami 25 %-kal olcsóbb lett. 3 000 000 kiló káposztát lehet eladni 25 %-kal drágábban. és még mindig nulla az infláció ezen két tételre vetítve. Ha ugyanannyi tejet, kenyeret, savanyú káposztát vesznek az emberek, mint tavaly, akkor is többet költenek, pörög a kisker. Nem tudom, ez mennyire sikerült érthetőre. „aztán ott csal, ahol tud”. Egész életemben alkalmazott voltam, és nem zavart a több kulcsos. Most viszont irritál, mikor adott politikus kijelenti, hogy 47 ezerből meg lehet élni, a jelenlegi áfa kulcsokkal. Az adócsalókat nem az áfa kulccsal kéne kezelni, ami minden tisztességes embert is érint. Na, és akkor: „Új hitelekből a régieket refinanszírozzák”. Meg sem merem kérdezni, hogy mi lenne, ha a rengeteg felesleges pénzünket is arra fordítanák, vagy, ha szigorúan ütemezett a törlesztés, akkor félre tennék, nem elszórnák? És a filléres tételek. Nem tudom, hogy egy stadion pályájának fűtése, gyepének gondozása, 150 fős személyzettel olcsóbb-e, mint egy kórház fűtése, felmosása, esetleg steril eszközök beszerzése, de ha a stadion, ami nem szükségesebb, de gazdaságosabb lenne, akkor nem bővítették volna ki a TAO-t a stadionok fenntartására is. Nagyon sok olyan filléres, felesleges költés van, amiből szintén fillérekből meg lehetne oldani problémákat, de ez szóba sem jön.

élhetetlen 2017.02.13. 19:14:20

@Zsoltbacsi: Bocs, nem vagyok hülye, értettem, csak jeleztem, hogy az érvelés nem igazán sikerült. Az más, hogy más a véleményem. A progresszív adó VOLT, az más, mint a visszaállítás, mert már itt vannak az ilyen emberek is, mint te, gondolom, akik nyertetek vele. Amit nem fogadok el, hogy a progresszív adózás miatt mentek el, akik elmentek, és, most az egy kulcsos miatt maradt itthon, aki itthon maradt. Ez nevetséges.

Zsoltbacsi 2017.02.13. 21:51:43

@élhetetlen:

"Amit nem fogadok el, hogy a progresszív adózás miatt mentek el, akik elmentek, és, most az egy kulcsos miatt maradt itthon, aki itthon maradt. Ez nevetséges."

Szerintem ilyet en se mondtam. Viszont ha most bevezetnek a progressziv adot, az elozo mintajara, tehat valahol az atlag korul jonne be a masodik kulcs, akkor fenntartom, hogy tomegek indulnanak el.

Amugy 2010 ota Ausztriaban elek, cegen belul athelyeztettem magam. Az utolso bruttom 500 volt, az akkor netto 263 volt. Most ugyanez a brutto 335 nettoban. Tehat bo 70 a kulonbseg, ez azert mar sokaknak indok. (ha lenne csaladom, meg brutalisabb lenne a kulonbseg)

Zsoltbacsi 2017.02.13. 21:57:27

@élhetetlen:

Nyilvan a tobbseg azert ment el, mert a 2011ben megnyiltak a nyugati munkaeropiacok, viszont a statisztikakbol latszik, hogy tolunk mentek el a legkevesebben, es ezt en valamennyire az egykulcsos javara is irom. MINDEN szomszedunkbol tobben mentek el, sot, kepzeld, meg ausztriabol is tobben koltoztek el.

élhetetlen 2017.02.13. 22:15:28

@Zsoltbacsi: Bocs, logikai bukfenc. Akkor lenne igazad az egy kulcsossal kapcsolatban, ha amiatt a hetven ezer miatt, amivel most többet kapnál, hazajönnél, mert ezen múlik. Az ország elhagyásában nagyon sok minden közrejátszik, a maradóknál a nyelvtudás hiánya, az elmenő fiataloknál a bérek, és nem az adókulcs. Tehát tartom, hogy az egy kulcsos adó nem megtartó erő.

Zsoltbacsi 2017.02.13. 22:30:30

@élhetetlen:

Mar miert lenne logikai bukfenc? En mar elmentem, nekem a 3000 netto helyett tok mindegy, hogy 260 vagy 330, egyikert se koltoznek haza.
Viszont sok embert ismerek, akik 70 ezres levonas kilatasba helyezese eseten kb 1 heten belul vennek a satorfajukat.

Es meg egyszer, en nem a londoni mosogatokrol,pizzafutarokrol beszeltem eddig sem, hanem diplomas mernokokrol peldaul, tehat olyan emberekrol, akik mondjuk programozokent heti atlag 2-3 megkeresest kapnak a linkedinen, es mind jol beszel angolul, kezdotokejuk van.

desw 2017.02.14. 03:35:24

@élhetetlen:

"Idéztél, csak azt nem vetted figyelembe, amit ezzel kapcsolatban írtam, hogy a pluszban maradt pénz nem pörgeti a magyar gazdaságot. Az már szemétség, hogy azt sugallod, hogy azt mondtam, el kellene venni."

Akkor mit akartál mondani ezzel?

"Egész életemben alkalmazott voltam, és nem zavart a több kulcsos."

Gond nélkül befizetheted a többletet minden hónapban. És azok is, akik szerint a kétkulcsos jobb volt. Legyetek már ennyire önállóak, ne várjatok már mindig az állambácsira. Esetleg saját alapítvány? Ne nekem kelljen már ötleteket adnom!

"Most viszont irritál, mikor adott politikus kijelenti, hogy 47 ezerből meg lehet élni,"

Az összes politikus segg, ezen nem veszünk össze.

"a jelenlegi áfa kulcsokkal. "

Pont azért magas az áfa, mert mindenki lop-csal-hazudik. Ezt a többség kénytelen befizetni.

"Az adócsalókat nem az áfa kulccsal kéne kezelni, ami minden tisztességes embert is érint."

A tisztességes embernek csökkent az szja és a járulék, esetleg kap adókedvezményzt is, tehát még magasabb áfa mellett is sokkal jobban járt. A csaló -- aki csak áfát fizet -- viszont többet fizet.

Egyébként szerintem az áfa ill. a fogyasztási adók a legjobbak. Ekkor -- adózási szempontból -- mindegy, hogy honnan van a pénzed, kurvákat futtatsz, drogot árulsz vagy irodában dolgozol, mindig ugyanannyit fizetsz. A bérre én nulla adó vetnék ki.

"Meg sem merem kérdezni, hogy mi lenne, ha a rengeteg felesleges pénzünket is arra fordítanák, vagy, ha szigorúan ütemezett a törlesztés, akkor félre tennék, nem elszórnák?"

Ezzel kb egyetértenék normális!!!! körülmények között. Gusztustalan volt, ahogy év végén 1-2 hét alatt eltapsoltak százmilliárdokat, mert többlet volt a költségvetésben ahelyett, hogy értelmes célokra költötték volna.

Viszont Magyarországon vagyunk, nem normális országban. Ott mindenki ügyeskedik és lop-csal-hazudik. Pl .hiába menne több pénz a kórházaknak, ha jó része eltűnne az orvosbárók kezében.

És a gond az, hogy megint oda jutottunk, ami az alapvető probléma: a magyar ember mentalitása. Aki azt hiszi, hogy pusztán a kormány leváltásával jobb lesz a helyzet, az idióta. Először a népet kell leváltani, aztán automatikusan jön nomális politikus is.

"Nagygyűlésen a szónok:

- Emberek! Ki akar változást??

Mindenki felteszi a kezét és éljenez!

- És ki akar változni??

Mindenki kussol"

desw 2017.02.14. 03:52:39

@élhetetlen:

"Tehát tartom, hogy az egy kulcsos adó nem megtartó erő. "

Szükséges, de nem elégséges feltétel. Brutális 50%-os elvonás van a béreken most is az 1 kulccsal.

Én megfogadtam, hogy addig nem viszem haza a vállalkozásomat, amíg az érdemi reformok nem valósulnak meg: adó, eü, nyugdíj, sóhivatalok, ... pl nagyon boldog lennék, ha otthon adózhatnék, de a fejőstehén szerepét nem vállalom.
süti beállítások módosítása