Olvasókör oktatásról, társadalomról és Európáról - Arató Gergely blogja

Népiskola

Népiskola

Egy hazugság nyomában

2010. szeptember 21. - Tanbácsi

Az integráció nem bukott meg, épp ellenkezőleg. Ahol bevezették azIPR-t, a mélyszegénységben élő nem roma és roma gyerekek jobban felszerelt iskolába járnak, jobbak a továbbtanulási mutatóik, azaz nagyobb esélyük van a kitörésre.

Ez az integráció eredményességét vizsgáló kutatás valódi eredménye. A szegregációt támogató cikkről kiderült, hogy szándékosan félreértelmezi a kutatási eredményeit.

Az integráció nem bukott meg, épp ellenkezőleg. Ahol bevezették azIPR-t, a mélyszegénységben élő nem roma és roma gyerekek jobban felszerelt iskolába járnak, jobbak a továbbtanulási mutatóik, azaz nagyobb esélyük van a kitörésre.

Ez az integráció eredményességét vizsgáló kutatás valódi eredménye. A szegregációt támogató cikkről kiderült, hogy szándékosan félreértelmezi a kutatási eredményeit.

A Magyar Nemzet néhány napja imigyen számolt be az integráció eredményességéről beszámoló kutatásról:

Csúfos kudarcot vallott az erőszakkal keresztülvert integrált oktatási program. Egy felmérés szerint sok iskola csak azért vállalja a roma és nem roma gyerekek együtt nevelését, mert így több állami támogatást kap. A szocialista oktatáspolitikusok megpróbáltak fellázadni a mindenáron való integráció ellen, de a szabad demokrata lobbi győzött felettük. A Hiller-tárca újabb kétmilliárd forintot öl a programba.

Kudarc az integrált oktatás?/Magyar Nemzet

A Népszabadság azonban megtette azt, amit a jobboldali lap elmulasztott. Megkérdezte a kutatókat: mit tapasztaltak valójában.

A kutatásból kiderül, hogy az IPR szerint oktató pedagógusok jobban élvezik a tanítást, és a mélyszegénységből érkező gyerekek is jobban élvezik a tanulást.

Az integráció ugyanis objektív okok miatt komoly akadályokba ütközik. Ilyen ok például a szabad iskolaválasztás, és az a tény, hogy a tartósan munka nélkül, mélyszegénységben élő népesség területileg szélsőségesen egyenlőtlenül oszlik el.

A nagyobb városok javuló mutatói azt mutatják, hogy ha egy fenntartó – például Hódmezővásárhely – javítani akar a gyerekek iskolai esélyein, akkor érhet el eredményeket.

Kedvező változás az elmúlt évekhez képest, hogy az iskolán belüli elkülönítések mértéke csökkent, vagyis az iskolákban ügyelnek rá, egy épületen belül ne legyenek megbélyegző, úgynevezett „C” osztályok.

Azoknak a romáknak lényegesen több esélyük van továbbtanulni, akik integrált körülmények között tanulnak.

Az iskolákban nem bukott meg az integráció-NOL

A torzítás talán nem meglepő, ha tudjuk, hogy a Magyar Nemzet sorra vesztette a helyreigazítási pereket a OKM ellen. Itt azonban többről van szó. A hazugság célja az, hogy a kormány új, integrációellenese politikáját igazolja.

A kutatót szerint:

Koncepciózusan ragadtak ki adatokat a kutatásunkból azért, hogy a kormánykommunikációval egybevágó integrációellenes állításokat a félremagyarázott vizsgálati eredményekkel igazolhassák – állítják egybehangzóan.

Természetesen az integráció gyakorlatát lehet, sőt kell is bírálni. De ennek csak akkor van értelme, ha tényeken és valóságon alapul. A félremagyarázásra és az előítélek erősítésére épülő politika nemcsak erkölcsileg kifogásható, hanem a gyakorlatban is életveszélyes.

Persze a kormánynak van alternatív stratégiája is: majd a börtön nevel az iskola helyett.

Gumicukrot lopott, 14 éves gyerek csuklóján csattant a bilincs


 


A bejegyzés trackback címe:

https://nepiskola.blog.hu/api/trackback/id/tr292464881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ismeretlen_175210 2010.09.21. 11:30:11

A szegregációt bátorító politika nemzet elleni bűn.

relatív 2010.09.21. 21:20:12

Ha - nyílt szívvel - belegondolunk az oktatás mindenkori törekvéseinek sorába, egyértelműen kitűnik a szegregáció-ellenessége, alapból ! A valamikori "tanyasi " kisiskola évfolyamokat együtt nevelő tanítói lehetnek a példák az onnan kikerülő egyes diákok teljesítményeire, melyek a mai korban elterjedt "zseniképző" válogatott diákságainak mindenkori ellenfelei lehetnének. ( ha a kor nem választaná el ) Az "együtt tanulás" - bár elismerem felvet bizonyos többlet-igényt a lemaradók felzárkózásához - mindig kedvezőbb általános eredményekre vezethet, mint a szelekció ! Persze - mint minden területen - a felmérések adatait bizonyos célirányos igény szerint IS lehet úgy csoportosítani, hogy éppen az igazsággal ellenkező következtetésekre jussunk ! Ez már becsületesség, és akarat dolga ! Vannak - mindig IS lesznek - a társadalomban olyan irányzatok, melyek valamely cél irányába a gazságtól sem riadnak vissza ... sajnos ! Pedig a cél mindig az ország teljes körű felemelkedésének az elősegítése - látható, hogy az alacsony szintű képzés mennyi gondot okoz a gazdaságnak napjainkban IS ! Elismerem bizonyos köröknek épp ez a törekvésük, mert akkor a 2/3-os támogatottságért semmit sem kell tenniük, csak ezen alacsony képzettségű csoportokban meglévő kapzsiságra, irigységre apellálniuk !

Ismeretlen_116774 2010.09.21. 23:42:46

Melyik nemzet elleni?

Ismeretlen_12009 2010.09.22. 12:44:28

Szamárság az integrált oktatás. És itt ez alatt nem azt értem, hogy cigány és magyar gyerekek együtt tanuljanak-e vagy sem. Az oktatásnak mindenféleképpen arra kell törekednie, hogy: 1. Az általános műveltségi, IQ szintet emelje. 2. Hogy a tehetséget minnél inkább kibontakoztathassa Ez meg nem megy másként, mint éppen a differenciált oktatással. Azok a gyerekek, és ez nem rasszfüggő, akiknek a vele született IQ-ja, alacsonyabb az átlagnál, azokat speciális oktatásban kell részesíteni. Azokat a gyerekeket, akiknek az IQ-ja az átlag körül mozog, általános oktatásban kell részesíteni. Azokat a gyerkeket, akiknek az IQ-ja az átlag felegg van jóval, megintcsak speciális oktatásban kell részesíteni. És ez nem rasszfüggő, sőt még csak nem is rétegfüggő. Az IQ nagyrészt az ember veleszületett képessége. Szegregálni származás, rassz, vagoni helyzet, vallás alapján nem szabad. Képességek alapján kötelező.

Ismeretlen_159036 2010.09.22. 15:51:29

@granicsar A differenciált oktatás teljesen más mint a szegregáció. A differenciállás lényege az, hogy a gyereket együtt tanítjuk, figyelembe véve eltérő képességeiket, Az adatok épp az ellenkezőjét mutatják, mint amit te állítasz, egyáltalán nem tesz jót semmilyen képességű gyereknek az elkülönítés. Még a jobb képességű gyerekek is eredményesebbek lehetnek egy integráló iskolában: persze akkor, ha megfelelő módszereket alkalmaznak. Amúgy az IQ elég keveset árul el a valódi tehetségről, hiszen az nagyon sokféle lehet, ráadásul adott korbeli IQ-ból nem következik a felnőttkori intelligencia. A szegregáló iskolarendszer (mint a magyar) ráadásul nem IQ vagy képesség szerint szelektál, hanem bizony kőkeményen társadalmi helyzet és bőrszín szerint.

Ismeretlen_10940 2010.09.22. 18:19:06

5. Ilyen volt pl a Zsolnay módszer, nem tudom, hogy még van-e?

Ismeretlen_110481 2010.09.24. 15:25:28

A szegregáció vagy nem szegregáció vita azért tünik szerintem visszataszitónak, mert azt sugallja, hogy itt valamiféle faji, vagy szegény-gazdag vita zajlik. Pl. az anyagi helyzetben meglévő differenciák miatti napi sokk elkerülésére találták ki anno az iskolai egyenruhát. Én bizony visszahoznám! Ha Angliában lehet, lehet itt is. A valóságos (és nem értelmiségi elefántcsonttornyokban kitalált) konfliktusokat nem az anyagi különbség, vagy a bőrszin gerjeszti istenigazából, hanem a valós magatartás. Fehér-fehér ellentét is van rendesen, de az nem hir, arre nem lehet ösztöndijat kapni, tanulmányt irni, jogvédőt játszani. Az unokáim környezetében tapasztalt valós problémák betegségekkel, behurcolt fertőzésekkel-tetüvel, alapvető tisztasági kérddésekkel, sok évnyi túlkorossággal és emiatti szexuális-fizikai támadásokkal, és hasonló ügyekkel stb. kapcsolatosak. És erre igenis lépni kell. Természetesen van durva szegregáció is, az un. elit magániskolákban, ahová ugy mellékesen a "cigányvédő" politikusok, jogvédők, értelmiségiek gyerekei járnak. Hány cigány jár Horn Gábor magániskolájába, a Nagykovácsi Amerikai Iskolába, a Lauderbe, a Pasaréti Gimnáziumba stb.? Amig ezekbe az iskolákba nem jár legalább 7%-nyi cigány gyerek ösztöndijjal, addig a magyar "értelmiség" és a szakma jobb, ha hallgat.

Ismeretlen_159036 2010.09.24. 23:10:32

A tetű, vagy fertőző betegség kőkemény szociális probléma - ha nincs folyóvíz kicsit nehezebb a higienia. Abban meg bizony van szerepe az előítéletességnek, hogy a devizahitelesek megsegítésében versenyeznek a pártok, és azt kutatják, hogy lehet törvénnyel és pénzzel megvédeni őket (helyesen), addig az nem igen zavar senkit, hogy több tízezer honfitársunk él telepen, embertelen körülmények között. "Nekik az is jó". A túlkorosság meg annak a következménye, hogy oktatási rendszerünk a szociális hátrány és az alacsony motivációt évismétléssel kezeli. A magyar középiskolai rendszer szelektáló. Ez nem biztos, hogy jó, hogy így van, de ha van teljesítmény alapú verseny (14-15 éves korban már lehet ilyen), akkor épp az általános iskolai szegregáció megszüntetése ad lehetőséget arra, hogy az erős iskolákba is több roma, szegény gyerek kerüljön . Az általad említett (amúgy vegyes szinvonalú) magániskolák pedig ugyan valóban adhatnának több ösztöndíjat (van, amelyik eddig is adott) de ez semmilyen módon nem igazolja az állami rendszerben, általánosban zajló szegregációt.
süti beállítások módosítása