OECD ajánlások a magyar oktatásnak

 

Nem ártana elolvasni  az OECD jelentésének Magyarországgal kapcsolatos megállapításait mielőtt a kormány úgy érezné, hogy a tekintélyes nemzetközi szervezetnek is mi mutatjuk a jó példát. Például az OECD a szelektív iskolaválasztás későbbre helyezését javasolja, ami nem nagyon fér össze a tankötelezettség csökkentésével és az előrehozott, rövid szakképzéssel

Magyarország követi azt a gazdaságpolitikát, amelyet a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) "Út a növekedéshez" című kiadványában megfogalmaz, azaz strukturális reformokkal csökkenti az adósságállományt - mondta Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter a kiadvány csütörtöki bemutatásán. "Ez a Széll Kálmán Terv lényege" - tette hozzá.

Követjük az OECD által ajánlott gazdaságpolitikát.

Szép dolog az önbizalom, ami azonban az oktatásügyet érinti csak meglehetősen felületes érintkezés van az OECD ajánlásai és a jelenlegi folyamatok között.

Miért is fontos ez? Az OECD az utóbbi évtizedben egyre nagyobb szerepet játszik az oktatással kapcsolatos döntések megalapozásában. A sokat emlegetett PISAvizsgálat és a kevésbé felkapott de szintén nagyon fontos felsőoktatási és felnőttképzési vizsgálatok egyre fontosabb összehasonlítási alapot jelentenek. Elsősorban azért lényegesek a megállapításai, mert az oktatás hasznosságára koncentrálnak.

Nézzük vázalatosan mi a helyzet az mostani rövid tanulmány oktatási ajánlásaival:

Mint látható a kép féloldalas: szinte minden OECD által említett téma felmerült már az elmúlt években a magyar oktatásban, de igazi megoldások alig születtek. Az ilyen alapkérdések átgondolása nélkül viszont nem sok teteje van új ágazati törvények megalkotásának.

Címkék: oecd