Olvasókör oktatásról, társadalomról és Európáról - Arató Gergely blogja

Népiskola

Népiskola

Mégis megszűnik a Corvinus?

2011. szeptember 29. - Tanbácsi

 

Eddig is érzékeltük, hogy a kormány szerint a közgazdaság nem tudomány. Most aztán az is kiderült, hogy a közgazdasági egyetem se lehet tudományegyetem. Az út vége a beolvadás vagy a  privatizáció.

Miután először kiszivárogtatták, utána pedig cáfolták, hogy megszűnik a Corvinus, most  a következőt nyilatkozta Dux helyettes államtitkár:

"A Budapesti Corvinus Egyetem jövőjével kapcsolatban azt mondta: az elfogadott koncepciónak nem célja közvetlenül az intézmények összevonása, megszüntetése. Az átalakulásba beleférhet - akár a Corvinus, akár más intézmény esetében - az integráció is, ahogy ez már 2000-ben is lezajlott - jelezte."

edupress - Magyar Oktatási Hírügynökség [Elkészült a felsőoktatási törvény koncepciója]

Szerintem ez kormányul azt jelenti, hogy persze nem közvetlenül célja az összevonás, megszüntetés, de azért az lesz a következménye. Ennyit az igazmondás erkölcsi követelményeiről.

A kiszivárgott tervek szerint a Corvinus nem lesz tudományegyetem, csak sima egyetem. Viszont az ilyen "parasztos" egyetemek hosszú távon megszűnnek, számukra csak az integráció, a főiskolává alakulás, vagy magánintézménnyé válás marad. Már csak az a kérdés, hogy a cél az önállóság megszüntetése vagy épp ellenkezőleg az ügyes privatizáció.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nepiskola.blog.hu/api/trackback/id/tr873264057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása