Iskola a társadalmon kívül
Ha cigány vagy, neked jó az az iskola is, ahova én nem íratnám a gyerekem. Lényegében ezt mondja Balog Zoltán, a cigányság felzárkóztatásért felelős államtitkár.
"Nagy liberális hazugságnak" és "képmutatásnak" nevezte azt, hogy a társadalom többségétől elvárható lenne, hogy egy szülő a gyerekét olyan iskolába járassa, ahol az csak "leszakadni tud", kijelentette ugyanakkor: az igazi, hiteles kereszténység képviselői, tehát azok, akik felebaráti szeretetre hajlandók, akik vállalják, hogy áldozatokat hoznak, a világon mindenhol kisebbségben vannak."
"Úgy vélte, minél több olyan iskolára lenne szükség, ahol többségében cigány gyerekek tanulnak. Mindez előkészítés lenne az integrációra - jelentette ki."
Tehát, úgy készítsük elő a cigánygyereket az integrációra, hogy olyan iskolába járatjuk őket, ahol csak leszakadni tudnak. Az persze nem érdekes, hogy a cigány vagy szegény szülő hová szeretné, vagy nem szeretné járatni a gyerekét. Mindezt pedig a keresztényi áldozatvállalás jegyében.
Ha cigány vagy, neked jó az az iskola is, ahova én nem íratnám a gyerekem. Lényegében ezt mondja Balog Zoltán, a cigányság felzárkóztatásért felelős államtitkár.
"Nagy liberális hazugságnak" és "képmutatásnak" nevezte azt, hogy a társadalom többségétől elvárható lenne, hogy egy szülő a gyerekét olyan iskolába járassa, ahol az csak "leszakadni tud", kijelentette ugyanakkor: az igazi, hiteles kereszténység képviselői, tehát azok, akik felebaráti szeretetre hajlandók, akik vállalják, hogy áldozatokat hoznak, a világon mindenhol kisebbségben vannak."
"Úgy vélte, minél több olyan iskolára lenne szükség, ahol többségében cigány gyerekek tanulnak. Mindez előkészítés lenne az integrációra - jelentette ki."
Tehát, úgy készítsük elő a cigánygyereket az integrációra, hogy olyan iskolába járatjuk őket, ahol csak leszakadni tudnak. Az persze nem érdekes, hogy a cigány vagy szegény szülő hová szeretné, vagy nem szeretné járatni a gyerekét. Mindezt pedig a keresztényi áldozatvállalás jegyében.
Az oktatásért felelős helyettes államtitkár máshonnan közelítette meg a problémát.
"A közoktatásért felelős helyettes államtitkár úgy látja, nem az iskolának kellene megoldani olyan társadalmi problémákat, mint a szegregáció. "
Tehát az iskolának nincs köze az iskolai szegregációhoz. Az a gonosz társadalom következménye. Az iskola nem része a társadalomnak. A következtetés azonos:
"Úgy látja, a társadalomban ma nagyobb esélye van egy gyereknek, ha békés körülmények, hozzáértő emberek között és ad abszurdum cigány gyerekek között nő föl, és utána felvételizik egy közép- vagy felsőfokú intézménybe, mintha azzal telik az élete, hogy konfliktusok között él."
Ezek szerint tehát az integrált iskola konfliktusos hely, de az elkülönítés biztosítja a békét és a hozzáértést. Ezek után már csak azt kell elérni, hogy a cigány és a magyar gyerek később felnőttkorában se találkozzon egymással, hiszen abból konfliktus lehet. Ennek az elkülönítésnek az eszközeit a Jobbik a napokban ismertette.
A szociológus véleménye nem igen számít:
"Havas azt elismeri, hogy önmagában az iskola nem oldhatja meg a problémát, de azt mondja, ezen az alapon nem mondható, hogy az iskola ne is tegyen semmit. Ha a társadalomnak egy része gettó településeken vagy gettó telepeken, teljesen elkülönülten él, kiszorult a munkaerőpiacról, ráadásul a gyerekei olyan iskolába járnak, ahol csak hasonszőrű gyerekek vannak, nyilvánvalóan csak nőhet az a szakadék, amely őket a társadalom többi részétől elválasztja."
Sajátos, hogy néhány hónapja a Fidesz politikusai még az okkal és ok nélkül integráció erőtlensége és kevés forrása miatt bírálták az előző kormányt.
Az iskola nagyon is a társadalom része, gondjainak gyújtópontja, a megoldás, vagy a megoldás akadályozásának eszköze. Az oktatásirányítás felelőssége, hogy az iskolát a társadalmi különbségek csökkentésére használja, vagy saját előítéletei és a közhangulat nyomására belenyugszik abba, hogy a jó oktatás hiánya sokezer embert lök a társadalmon kívülre.
ui. Ellenvéleménye megint csak az LMP-nek van.