Olvasókör oktatásról, társadalomról és Európáról - Arató Gergely blogja

Népiskola

Népiskola

Váradi Balázs: Integráció – rideg vagy nem rideg? | OktpolCafé

2010. szeptember 09. - Tanbácsi

Szakmai vélemény az integráció eredményiről az Oktpolcafén:

A kormányváltás óta ellentmondásos üzenetek érkeznek a Fidesz-kormánytól arról, vajon hogyan is vélekedik a roma gyermekek iskolai szegregációjának csökkentését célzó oktatáspolitikai erőfeszítésekről. Lázár János kormánypárti frakcióvezető, aki polgármesterként az intézkedés politikai költségét is felvállalva számolta fel a külön oktatást a hódmezővásárhelyi iskolákban, ha óvatosan is, de kiállt az integráció mellett, míg az elmúlt néhány napban  Gloviczki Zoltán, a közoktatásért felelős helyettes államtitkár rádiós nyilatkozata és Balog Zoltán, a társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár előadásai is egyértelműen arra utaltak, hogy az új kormányzat a roma gyermekek külön iskolákban tanulását legalább is a felzárkóztatásuk egyik kívánatos mintájának gondolja

Váradi Balázs: Integráció – rideg vagy nem rideg? | OktpolCafé

A bejegyzés trackback címe:

https://nepiskola.blog.hu/api/trackback/id/tr502464867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vasgereben 2010.09.09. 15:15:29

az integrálás nem varázsszó! Azokat a gyerekeket lehet integrálni, akik megütik a kivánatos mércét a mindenkire érvényes feltételekhez! Etnikai hovatartozás nélkül! Aki nem üti meg, azt szegregáltan kell felzárkóztatni, mivel integráltan ez lehetetlen, illetve többe kerül a leves, mint a hús! A selypitőst, a dadogóst, a diszgráfiást, stb. (megint etnikai hovatartozás nélkül!), külön kell felzárkóztatni s csak azután lehet integrálni! S minden feltétel esetében is ez a követendő út! Aki az ellenkezőjét állitja, az vagy nem tanitott még életében alsóbb osztályokban, vagy szándékosan leakarja nyomni a már megfelelően integráltakat, az integrálhatatlanok szintjére! Ugyanis, ha versenyfutásban nem akarom, hogy a túlsúlyosak, sánták, bénák ne maradjanak le, akkor a jó futóknak is az ő ritmusukat, sebességüket kell felvenniük! Ezzel viszont az ő haladásuk kerül komoly veszélybe, miközben a gyengén futók képességei sem fognak semmivel sem javulni!

Ismeretlen_159036 2010.09.09. 20:01:14

@Vasgereben Az oktatás nem futóverseny. Az integráció lényege nem az uniformozálás épp ellenkezőleg, a differenciálás. Mellesleg ha a gyengébb képességűeket nem engedjük versenyezni, akkor biztosan nem fejldőnek.

Ismeretlen_13149 2010.09.10. 10:42:47

Vasgereben, súlyos tévedés, amit írsz. A közoktatás nemcsak oktatás, hanem ugyanannyira nemzetteremtés (integráció) is. Ez a FŐ FUNKCIÓJA - az oktatás, készségfejlesztés mellett. Aki nem selypítős, nem cigány, nem szegény, nem aluliskolázott, alacsony státuszú családból származik, nem "enyhe fokban értelmi fogyatékos", annál nem gond az integráció. Nem is beszélnénk róla, ha csak ők volnának. Bizony, együtt kell nevelni minden egyáltalán képezhető gyereket, különben - mint oldott kéve, széthull nemzetünk. :)

Vasgereben 2010.09.11. 11:35:13

Kunfi: a diferenciálás nem abban kell megnyilvánuljon, hogy végletesen eltérő felkészültségű emberkéket akarunk egycsomóban, ugyanazokkal az eszközökkel oktatni/nevelni, hanem azt, hogy a hasonló szinten levő, de eltérő képességekkel rendelkező, más irányokba induló tanulóknak adjunk egy közös alapot. Ti erőltetitek a sántáknak a gyorslábuak közé integrálását, s közben uniformizáltok, mivel a jó képeségüeket lenyomjátok a gyengék közé! Erlauer: a nemzetteremtésről az szdsz ne szólaljon meg, mert egész tevékenységében a magyar nemzet gyengítése volt a fő célja, mások rovására. Másrészt, a hazafiasság nem egyenlő a nemzeti identitás fejlesztésével, bármennyire is szeretitek összemosni a két fogalmat. Tudtommal, Mo-on rengeteg más nemzetiségű tanuló is részesül oktatásban. Őket nem szükséges magyarrá tenni, legfeljebb csak a magyar kultúrát kell megismertetni velük és megszerettetni! Viszont nem ezért járnak itt iskolába hagy magyarrá váljanak, hanem, hogy alapmüveltésger oktassák őket. A felkészültségben lemaradottakat nem szabad bekényszeríteni sokkal előrehaladottabbak közé, mert mindkét fél rovására történik. Látszik, hogy humán szakon végeztél, különben tudhatnád, hogy egy alapfogalmakat sem ismerő tanulóval nem tud mit kezdeni egy matek/fizika/kémia tanár! Ez nem irodalom/történelem,stb óra, hogyha nem tanultad meg a múlt órai anyagot, akkor a mait attól még megértheted! A természettudományos tantárgyak órái/anyaga, egymásra van építve, még interdiszciplinárisan is! Aki képtelen egyszerü egyenleteket/képleteket megoldani az addig nem mehet tovább mig meg nem tanulja! S addig a többiek mit csinálnak? Várnakl rá hetekig/hónapokig az anyaggal? Ne csak ének, rajz, testnevelés, irodalom, történelem órákban gondolkozzatok már! Pont az oktatáspolitikátok sorvasztotta és akarta ezt folytatni a természettudományos tárgyakkal (összevonni őket pl), ezért lehet érettségin feltenni matekből olyan kérdést, hogy ha: egy fél kiló narancs 150 forint, akkor 300 forintért mennyit lehet venni! Nem vicc, az unokám 2008-ban érettségizett s akkor saját szememmel meggyőződtem a kérdés valóságáról! Ez már az oktatásügy szégyene és az szdsz/mszp sűlyeszette erre a szintre! Ahogy a felsőoktatást is! Pont az idiótán elképzelt integrációs elveikkel.

Ismeretlen_159036 2010.09.12. 00:16:08

@Vasgereben Egymást sértegetni továbbra is felesleges, akár politikai, akár szakterületi alapon. Én például reál szakos vagyok, így aztán jól tudom, hogy a lényeg épp attól lehetne normálisan dolgozni pl. középiskolában, ha a diákok az alapvető képességekben kellően felkészültek legyenek, ennek útja pedig az integráció. Azt egy egy iskola megteheti, hogy csak a jókat veszi fel, a többivel meg foglalkozzon más, de ennek levét aztán az egész társadalom, na meg a "más" issza meg. Szóval a Te példáddal, mivel versenyezni mindenkinek kell, az a legjobb, ha mindenkinek segítünk megtanulni futni.

Vasgereben 2010.09.12. 12:04:15

Kunfi: te lehet. hogy reálos vagy (én is), de hogy nem gondolkozol a realitások talaján az fix! S a kritikát sem sértegetésként kellene felfogni! Mivel több mint 40 éve vagyok a pályán - minden szinten- nem fogadok el rablómeséket. A minimális elvárás mindenütt kötelező az induláskor is! Analfabétával nincs mit kezdeni 5. osztályban, aki nem ismeri a vegyjeleket, stb annak nem lehet megtanítani a kémiát, az egyszeregy és az alapműveletek ismerete nélkül semmit sem fog megérteni a matekórán! Ezeket nem lehet neki ott az órán korrepetálni, ezt külön kell megtanulja, vagy véglegesen lemarad. Senki sem kéri- bár az elit iskolák ezt teszik s kiváncsi vagyok miért nem irányítottok oda is félanalfabétákat? - hogy csak a kiválókkal foglalkozzon a tanár, de azt sem lehet elfogadni, hogy a minimális elvárásokat sem teljesítőket vonszolja maga után az osztály balasztként, vagy ereszkedjen le a szintjükre! Ez a felfogásotok teszi tönkre az oktatásügyet! Mellesleg, félremagyarázod/érted a futóversenyt is, ugyanis nem arról van szó, hogy mindenki fut ahogy akar/tud, hanem arról, hogy az osztály együtt kell beérjen (mint a csapat kerékpárversenyeknél,ahol az utolsó csapattag ideje számit s nem az elsőé), s ergo az utolsó színvonala mutatja az eredményességet! Minél távolabb van az elsőktől, annál nehezebb abban az osztályban eredményt elérni! Mikor fogjátok ezt felfogni? Szerencsére, mostantól nem a ti felfogásotok számit, hanem a normálisan gondolkodó pedagógusoké s ezért gyűlölitek annyira Hoffman Rózsát, mert újra sínre akarja állitani az eredményes iskolai tevékenységet. A Magyar Bálint/Hiller Pisti meg az összes hiveikkel/álprófétáikkal együtt tűnjenek el a tanügy környékéről is, van elég magániskola, ott fitogtassák magasztos elveiket és várjuk az eredményeket is! Ha van olyan hülye szülő, aki még rájuk bízza a gyerekét (kivéve, ha az iskolát gyermekmegőrzőnek vagy játszótérnek tekinti).

Ismeretlen_159036 2010.09.13. 12:27:46

@Vasgereben Olyan csapatversenyt még nem láttam, ahol úgy lehet javítani az eredményt, hogy elhagyjuk a gyengébb csapattagokat. Valóban nagy baj, ha analfaba, vagy legalább is rosszul olvas az 5-sek és még inkább a 9-sek jelentés része. Ez jó részben a szegregáció következménye. Ezért van szükség az integrációra, meg a kompetencia alapú okatásra, hogy ne legyenek ilyenek négy év iskola után.
süti beállítások módosítása